Turan Dursun’un, “Kur'an’ın Libya'daki mushafıyla şu anki mushafı arasında fark var, Kur'an tahrif edilmiştir.” görüşüne nasıl cevap vermeliyiz?
Değerli kardeşimiz,
- Libya dahil, dünyanın hiçbir yerindeki Mushafların birbirinden farkı yoktur. Sure ve ayetlerin manasını, fazlalık veya noksanlığını gösteren hiçbir farkları yoktur.
Yazılım bakımından bazı farklar olabilir, o da bir fazlalık veya noksanlık değildir. Örneğin, Suudî Arabistan’da basılan Mushafların yazılımları Hz. Osman zamanında yazılan ve Hatt-ı Osmanî denilen bir şekildedir. Mesela; Fatiha suresinin 4. ayetinde yer alan “Mâlik” kelimesi elifsiz “Melik” şeklinde yazılmıştır ki, Arapça’daki bu yazılım hem “mâlik=sahip”, hem “melik=padişah” anlamına müsait olduğu için daha güzeldir.
Bu tür yazılım farkları veya kıraat farkları hiçbir şekilde noksanlık veya fazlalık olarak değerlendirilemez. Bu konuyla ilgili İslam literatüründeki eserlerin geçmişi bin yıldan fazladır.
Bilgi için tıklayınız:
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Kutsal kitapta Hz. Musa’yı sudan çıkaranın Firavun’un kızı olduğu belirtilmişken, Kur’an’da onu çıkaranın Firavun’un karısı olduğunun söylenmesi nasıl açıklanabilir?
- Kur'an'da geçen salat / namaz sözcüğü hangi anlamlara gelmektedir?
- İbn Revâha, Kur'an yerine şiir mi okumuş?
- Evvabin namazını yatsıya yakın kılsak olur mu?
- Kur'an'ın hemzeli okunuşu Peygamberimiz zamanında da var mıydı?
- Kur'an'ın kolay okunması için ilave edilen elifler, onun değiştirildiği anlamına gelir mi?
- Kur'an'a elif harfi eklenip çıkarıldığı iddiası doğru mudur?
- İnternetten indirdiğimiz ya da arkadaşlarımızdan kopyaladığımız mp3 formatlı ilahi, film vb. şeylerin hükmü nedir?
- Kur'an’ın bir harfinin bile hiç kaybolmayacak olduğuna dair hadis var mıdır?
- Kur'anlar arasında binlerle ifade edilen kelime farklılıkları var; bunu nasıl anlamalıyız?