Namaz kılarken, “De ki” kelimesini okumamak daha doğru olmaz mı?
- İhlas Suresinin anlamı:
“De ki: O Allah tektir. Allah her şeyden müstağni ve her şey O'na muhtaçtır. O doğmamış ve doğrulmamıştır. Hiç bir şey O'na denk değildir.” şeklindedir.
- Şimdi biz Namaz kılıyoruz sure okuyoruz. İhlas suresi “De ki” diye başlıyor. Biz ibadetimizi Allah’a yaptığımıza göre bu “De ki” kelimesini kullanmamız ne kadar doğru?
- “De ki” kelimesini okumamak daha doğru olmaz mı?
Değerli kardeşimiz,
- Kur’an’da 332 defa “De ki:” manasındaki “Kul” fiili kullanılmıştır.
Bu ifade tarzı, Kur’an’ın Allah’ın kelamı olduğunun göstergesidir.
Zira eğer öyle olmasaydı, Hz. Peygamber (asm)’e hitap eden bu kelimeyi herkesten önce kendisi okumazdı.
- Namazlarda (dua etmek değil) Kur’an okumak farzdır. Dua manasında da olsa öncelik kıraate (Kur'an okumaya) verilmelidir.
Bütün fıkıh kitaplarında kıraat mefhumu söz konusudur.
Sahabe asrından beri, İslam alimleri namazlarında her zaman “Kul = DE ki:" kelimesini okumuşlardır. Bu bir icmadır.
Hatta Hz. Peygamber (asm) namazın dışında da “İhlas-Felak-Nas” surelerini dua niyetiyle okuduğunda da bu kelimeyi terk etmemiş ve insanlara okumalarını tavsiye ederken de “Kul” kelimesini terk etmemiştir. Vesselam...
İlave bilgi için tıklayınız:
- Kur'an'da "kul / de, deki" 332 defa geçmektedir, bunun hikmeti nedir ...
- Fatiha suresinde "de ki" ifadesine yer verilmeden duaya ...
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Kur'an’da "kul / de, de ki" 332 defa geçmektedir, bunun hikmeti nedir?
- Neden 4 Kul sureleri denmiştir?
- Fatiha suresinde "de ki" ifadesine yer verilmeden duaya geçilmesinin hikmeti nedir?
- Zümer, 39/10’da “de ki” sözcüğü olduğunda Muhammed'in Müslümanlara “kullarım” diye seslendiği anlaşılmaktadır?
- Bazı ayetlerin, bir tanrı tarafından söylenemeyeceği göze çarpıyor?
- Allah’ın "de ki" diyerek hitap etmesinin hikmeti nedir?
- Fatiha Suresi'ni okuduğumuzda, Yüce Yaradan'ın hitabından ziyade bir insan duası şeklinde olduğu nazara çarpıyor. Bu konuda beni bilgilendirir misiniz?
- Namazın kıraatinde yapılan hatalar (zelletü'l-kâri) hakkında detaylı bilgi verir misiniz?
- Zariyat Suresi 50 ve 51. ayetlerinde, neden kul = de ki emri yoktur?
- Hz. Muhammed’in yanında yüksek sesle konuşulmasını yasaklamak (Hucurat, 49/2-3) için ayete gerek olmadan, bu yasağı "Yanımda yüksek sesle konuşmayı yasakladım." demiş olsa, buyruğu yine de yerine getirilmiş olmaz mıydı? Ayetleri açıklar mısınız?