Kuran'da "alâ" nasıl yazılmış?
- Hz. Osman (r.a) Mushafında cer harfi olan ”علا“ nın ”على“ şeklinde yazıldığı doğru mu?
- Bu farklı yazım anlam değişmesine neden oluyor mu?
Değerli kardeşimiz,
Evet, bilebildiğimiz kadarıyla Hz. Osman Mushafında herf-i cer "على" şeklinde yazılıdır.
Zaten elifle yazılan "علا" kelimesi birinci babdan fiildir. Son harfi vav olup makabli meftuh olduğundan elife kalp olmuştur. Mesela:
Nisa suresinin 33. ayetinde harf-i cer olduğu için, "إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدً" şeklinde (ye ile) yazılmıştır.
Kasas suresinin 4. ayetinde ise, fiil olarak kullanıldığı için “إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ” şeklinde (elifle) yazılmıştır. Bu, Arapça gramerde genel kuraldır.
Demek ki, harf-i cer olarak yazıldığında ya ile fiil olarak yazıldığında elif iledir.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Kur'an'ın kolay okunması için ilave edilen elifler, onun değiştirildiği anlamına gelir mi?
- Uzatma harfi “ye”yi okumanın sakıncası var mı?
- Kur'an'ın hemzeli okunuşu Peygamberimiz zamanında da var mıydı?
- Kuran’da imla hatası mı var?
- Hz. Musa düşman olsun diye mi kurtarıldı?
- Kur'an tilaveti açısından Bakara sûresi 286. âyette "mektesebet"den sonraki eliflerin tecvid kurallarını açıklar mısınız?
- Tecvid kaideleri hakkında bilgi verir misiniz?
- Bismillah ve "B" harfinin sırrı hakkında detaylı bilgi verir misiniz?
- Kur'anlar arasında binlerle ifade edilen kelime farklılıkları var; bunu nasıl anlamalıyız?
- Nisa 34. ayetteki, vedribûhünne kelimesine, kadınları dövün anlamı yerine, yatağını ayır anlamı vermek daha doğru olmaz mı?