Allah, Hz. Musa'ya neden "Sağ elindeki nedir?" diye sormuştur?

Tarih: 21.07.2009 - 00:00 | Güncelleme:

Soru Detayı

- Allah her şeyi bilmesine ve görmesine rağmen neden Taha Suresi'nin 17. ayetinde Hz. Musa (as)'a "Sağ elindeki nedir?" diye sormuştur?

Cevap

Değerli kardeşimiz,

Evvela olayı anlatan Tâhâ Suresi 9-23. ayetlerinin meallerine bir bakalım:

9. Sahi, olmadı mı senin haberin, Musa'nın durumundan?

10. Hani o çölde, gece yol alırken, bir ateş gördü uzaktan "Durun!" dedi, ailesine: "Bir ateş ilişti gözüme, oraya doğru gideyim, belki oradan bir kor alıp size getiririm, Belki orada yolu bilen birini bulurum."

11. Ateşin yanına varınca birden: "Ya Musa!" diye nida edildi.

12. "Muhakkak ki ben, evet ben senin Rabbinim! Hemen pabuçlarını çıkar! Çünkü sen kutsal vâdi Tuvâ'dasın!"

13. Peygamberliğe seçtim seni. Öyleyse iyi dinle sana vahyedileni.

14. Muhakkak ki benim gerçek ilah. Benden başka yoktur ilah. O halde sen de yalnız bana ibadet et. Beni anmak için namaz eda et.

15. Elbet gelecek kıyamet saati. Nerdeyse açıklayasım geliyor onun vaktini. Ta ki her kişi bulsun orada bütün yapıp ettiğini, işlerinin karşılığını.

16. Buna inanmayanlar ve nefsinin arzu ve ihtiraslarının peşine düşenler, sakın seni ona inanmaktan vazgeçirmesin, sonra sen de helâk olursun.

17. Musa, şu sağ elinde tuttuğun şey de ne?

18. "O asamdır" dedi, "üzerine dayanırım, onunla davarlarıma yaprak çırparım, ayrıca onunla daha birçok ihtiyacımı gideririm."

19. "Bırak onu Musa!" buyurdu.

20. Hemen bıraktı. Bir de ne görsün: Hızla kıvrılıp sürünen, kocaman bir yılan oldu!

21. "Tut onu! Korkma, biz onu eski haline çevireceğiz." buyurdu.

22. Bir de elini koynuna sok! Bir başka mûcize olarak çıkar onu hiç pürüzsüz, parlak mı parlak!

23. Böylece sana en büyük mucizelerimizden birini göstermek istiyoruz.

Dikkat edilirse Hz. Musa aleyhisselamı, Asa Mucizesine hazırlamak için soru sorulduğu açıkça anlaşılıyor. Haşa, Allah’ın asayı bilmemesi ve görmemesi manasına gelmez.

Önce Hz. Musa (as)’a elindekinin asa olduğu tasdik ettirilir. Arkasından da onun yılan haline gelmesi gösterilerek “senin az önce asam dediğin şeyi Rabbin nasıl yılan şekline getirdi” diyerek tefekküre ve şükre sevk etmek için yapılmış bir metottur.

Olay Allah açısından değil, muhatab açısından değerlendirilmelidir.

Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet

Yorum yapmak için giriş yapın veya kayıt olun