Talak suresi 4. ayetin nüzul sebebi nedir?
- Talak suresi 4 ayette nuzul sebebi olarak bir rivayet var ilgili rivayet şöyledir Mukatil dedi ki:
"Boşanan kadınlar kendi kendilerine üç kuru’ beklerler." (Bakara: 2/228) âyeti nazil olunca Hallad b. Numan b. Kays el-Ensarî dedi ki:
"Ey Allah'ın Rasulü, henüz hayız olmayan, hayizdan kesilen ve hamile olan kadının iddeti ne kadardır?" Bunun üzerine Allah Teala bu âyeti indirdi.
- BENİM SORUM bu rivayette henüz hayız olmayan cümlesinde Arapça orjinalinde henüz kelimesi var mı?
- Türkçe çevirilere pek güven olmuyor. Bu rivayetin Arapçasında Arapça henüz anlamına gelen بعد kelimesi veya buna benzer bir kelime var mı?
- Arapça rivayet KURTUBİ TEFSİRİ talak süresi 4 ayette Arapça tefsirinde var ben internette bulamadım siz Arapça orjinaline bakıp en doğru anlam hangisidir diye söyleyebilir misiniz?
- Hayız olmayan mı? Yoksa henüz hayız olmayan mı? Doğru çeviri hangisidir, açıklayabilir misiniz?
Değerli kardeşimiz,
- Kurtubi tefsirinde de Mukatil’in ilgili rivayetine yer verilmiş, fakat açıktan “henüz” manasını ifade eden bir ilave kelime zikredilmemiştir. (bk. Kurtubi, Daru’l-Fikr, 1407/1987, XVIII/152-153)
- Malum olduğu üzere, ayette yer alan “ لم يحضن” fiili, menfi-mazi siğasıdır. Bu kalıbın “nefiy” durumu, mutlaktır. Geçmiş zamanı kapsar. “لما” dan farkı, şimdiye kadar bu olumsuzluğun devam edip etmediğini bildirmemesidir. Ancak bu, “şimdiki zamanı asla kapsamaz” anlamına da gelmez. Nitekim, Kadı Beydavî, Ebussuud Efendi, bu olumsuzluğu “şimdiye kadar” şeklinde anlamış ve "واللائي لم يحضن” ifadesini, “بعد” kelimesini ekleyerek açıklamıştır. (bk. Beydavî, Ebussuud, ilgili ayetin tefsiri)
- Zaten ayette olduğu gibi, “hayız görmeyen bir kadın”ın hükmü söz konusu ise, onun “henüz” şimdiye kadar hayız görmemesi gerektir. Çünkü, hayız görmesi durumunda onun bu vasfı ortadan kalkar ve ilgili hüküm onunla ilgili olmaktan çıkar.
Bu sebeple “âdet görmemiş” ile “henüz âdet görmemiş” ifadeleri arasında hüküm bakımından bir fark yoktur.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- İddet konusunda İmam Mücahid, henüz kelimesini kullanmış mıdır?
- Talak suresi 4. ayete, henüz adet görmeyenler, diye meal vermek yanlış olur mu?
- Muhammed suresi 4. ayet köleliği yasaklıyorsa, peygamberimiz neden köleleştirme yapmıştır?
- Ayete göre çocuklarla cinsel ilişkiye girilebilir, iddiası doğru mudur?
- Ahzab 33. ayet, evinizde vakarlı olarak oturun demek midir?
- Nebe suresi 33. ayet sübyancılığa girmez mi?
- Nisa suresi 6. ayetteki "nikah çağı" ifadesi sadece erkekler için midir?
- Hz. Musa'ya iman edenler, kendi kavminden mi, yoksa Firavun'un kavminden midir?
- İnsan suresi 2. ayet Semmah’ın şiirine mi benziyor?
- Kur'an'da, Ümeyye'nin şiirlerine benzer ifadelerin olması nasıl açıklanabilir?