İbn Abbas ve Kurtubi’ye göre Mearic suresi 4. ve Secde suresi 5. ayetlerinde çelişki mi var?
- Mearic 4 ve Secde 5 hakkındaki rivayet:
- YouTube’da izlediğim bir videoda Mearic 4 ve Secde 5’teki çelişki gibi gözüken durum (50.000 ve 1000 gün) bir rivayete göre İbn Abbas’a soruluyor. O ise cevap veremeyip, ben ne yapayım ikisi de Kur'an'da yazıyor, diyor.
- Hatta Kurtubi de bu iki ayetin net bir şekilde çeliştiğini söylüyor.
- Bu ayetler arasında çelişki olmadığına dair sitenizde cevap var. Fakat ben İbn Abbas ve Kurtubi meselesini soruyorum. Bunlar doğru mudur?
Değerli kardeşimiz,
Soruda yer alan “bir rivayete göre İbn Abbas’a soruluyor. O ise cevap veremeyip, ben ne yapayım ikisi de Kur'an'da yazıyor, diyor” şeklindeki bilgi doğru değildir. Ki bununla sanki İbn Abbas da Kuran’da çelişkinin olduğuna işaret etmiştir. Haşa yüz bin defa haşa.
Doğru metni ve tercümesi şöyledir:
وَعَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ أَيْضًا أَنَّهُ سُئِلَ عَنْ هَذِهِ الْآيَةِ وَعَنْ قَوْلِهِ تَعَالَى: فِي يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ [السجدة: 5] فَقَالَ: أَيَّامٌ سَمَّاهَا اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ هُوَ أَعْلَمُ بِهَا كَيْفَ تَكُونُ، وَأَكْرَهُ أَنْ أَقُولَ فِيهَا مَا لَا أَعْلَمُ.
Özetle: İbn Abbas’a bu iki ayetin durumu soruldu, o da (cevap olarak) şöyle dedi:
“Bunlar (bin yıl kadar olan güne ile 50 bin yıl kadar olan gün) Allah’ın isimlendirdiği günlerdir. Onların nasıl olacağını en iyi bilen O’dur. Ben ise bu konuda bilmediğim bir şey söylemek istemiyorum.” (bk. Kurtubî, Mearic, 4. ayetin tefsiri)
Görüldüğü gibi, sorudaki bilgiler İbn Abbas’a bir bühtandır, büyük bir iftiradır...
Soruda yer alan “Hatta Kurtubi de bu iki ayetin net bir şekilde çeliştiğini söylüyor.” ifadesi de Kurtubî’ye iftiradır.
Arapça metniyle birlikte yerini gösteremezler. Zira böyle bir ifade yoktur.
Unutmayın ki, “Kur'an’da çelişkinin olduğunu söylemek” küfürdür. İbn Abbas’ı ve Kurtubî’yi bununla itham etmek çok çirkin bir iftiradır...
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Maide suresi 67. ayette “Ali’nin müminlerin mevlası olduğunu tebliğ et” ifadesi var mı?
- Nisa suresi 82. ayet ile nesih arasında çelişki var mı?
- Cinlerin ateşin duman kısmından yaratılmasıyla, dumansız ateşten yaratılması çelişki değil mi?
- İnsan suresi 2. ayet Semmah’ın şiirine mi benziyor?
- Kadınların el ve yüzlerini örtmesi farz mıdır?
- Tokat atan kocasından şikayetçi olan kadın rivayeti sahih mi?
- Emaneti yüklenen Hz. Âdem mi, bütün insanlık mı?
- Nuh Tufanı ve Âd kavminin helakının olduğu gün haricinde, her bir yağmur damlası bir melek gözetiminde iner, sözü kime aittir?
- İlklerin peygamberi kimdir?
- Ayete göre, büyük günahlardan sakınanların, küçük günahları affediliyorsa, dedikodu yapan kişi neden azap çekiyor?