Belaya sevinmek imanı götürür mü?
- Bir sitede "Berika’da ve Câmiü’l-Mütûn’da “Haksızlığa uğrayana sevinenin imanı gider. Birisini haksız yere dövseler veya öldürseler, ne iyi yaptın diyenin imanı gider” diye yazıyor." şeklinde bir ibare gördüm. Sorum da bununla alakalı.
- Haram bir fiili beğenmek yani helal görmek küfür olur elbet. Ama ibaredeki ilk cümlede "sevinme" fiiline de küfür denmiş. Burada kafam karıştı, birine bir bela isabet etse ve buna sevinsek "oh olsun" desek bu şematet günahına girmez mi?
- Yani diyelim sevmediğimiz, haset ettiğimiz veya bize zulmetmiş biri var. Bu kişiye bir başkası, bu kişinin bize yaptığı gibi zulmetse, biz de bu zulüm işinin haramlığına iman etmekle beraber, bize zulmeden de belasını buldu diye sevinsek/hoşumuza gitse küfre mi gireriz?
- Velev ki zulmetmese dahi birine hasedimizden dolayı onun başına bela gelmesine sevinmek de günah (şematet) olmayıp küfür mü olmaktadır?
Değerli kardeşimiz,
Bu gibi konularda işin riskli tarafı, insanların mümin veya kâfir, masum veya zalim olmasından ziyade, Allah’a karşı isyanların olup olmamasını istemekle alakalıdır. İşin hedefinde, merkezinde Allah’ın hükmü ve rızası vardır.
“...Allah kullarının küfre girmesine razı olmaz...” (Zümer, 39/7)
mealindeki ayetten de bu hakikati anlayabiliriz.
İman ettiğimiz Allah’ın razı olmadığı bir şeye bizim razı olmamız, doğrudan imanımızı sorgulayan bir husustur.
Buna göre, küfre rıza küfür olduğu gibi, suça rıza da suçtur, günaha rıza da günahtır. Çünkü bütün günahlar, hatalar ve suçlar, Allah’a karşı bir isyandır, bu isyana razı olmamak imanın bir gereğidir.
Bu zaviyeden meseleye baktığımızda, içinde küfür barındırmayan bir suçu benimsemek küfür değil, günah olur. Hakkında düşündüğümüz kimsenin bize karşı bir haksızlığının olup olmaması bu düşüncenin sonucunu değiştirmez. Yani daha önce bize zulmetsin veya etmesin, onun zulme uğramasına seviniyor isek, bu sevinç bize günah getirecektir. Eğer bu kişinin başına küfür belası yani kâfir olmak gibi bir dini musibet gelirse, buna sevinmek küfürdür. Çünkü bu küfre rızadır, kişiyi dinden çıkarmasa da o günaha ortak olmak anlamına gelir.
Soruda geçen “Birisini haksız yere dövseler veya öldürseler, ne iyi yaptın diyenin imanı gider” şeklindeki yazıya gelince:
Eğer bir kişi, “dövülen veya öldürülen bir kimsenin durumuna seviniyorsa” bu kişi kâfir olmaz, günahkâr olur. Şayet haksız yere yapılan bu zulmün helal olduğunu günah olmadığını söylerse, sevinmesi bundan kaynaklanıyorsa, bu takdirde “haramı helal” saydığı için küfre girmiş olur.
Demek ki helali veya haramı inkâr etmediği sürece, dövülene veya sövülene sevinmek dinden çıkarmaz, günahkâr eder; tövbe edip ilgili kişilerden helallik almalıdır.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- İslam'a karşı lakayt kalan Hristiyan ve Yahudilerin hükmü nedir?
- İmanı nasıl kuvvetlendirebiliriz?
- Öyle bir zaman gelir ki, kişinin imanı gider de haberi olmaz. Halbuki ondan, gömleğin çıktığı gibi, iman çıkmış olur hadisini açıklar mısınız?
- Namaz kılmayan, Allah'ın himayesinden uzak mı olur?
- Müslüman bir kimse, adam öldürmekle nasıl kafir olur?
- İnsanı dinden çıkaracak sözlerden örnekler verir misiniz?
- "Laik Rejimden Memnunum" diyen dinden çıkar mı?
- Peygamberimiz'in sünnetinde olan bir şeyi beğenmeyen kafir olur mu?
- Günahkâra kâfir denilir mi?
- Büyük günah işleyeni tekfir etmek caiz midir?