Batı felsefesine göre insanın tarifi nasıldır?
Değerli kardeşimiz,
Eflatun insanı şöyle tarif eder:
“İnsan, iki ayak üzerinde yürüyen tüysüz bir canlıdır.”
Eflatun’un bu tarifinin insanı temsil etmediğini belirten Diyojen, bir horozun tüylerini yolarak ortaya atmış ve “Eflatun’un tarif ettiği insan budur.” demiştir.
Aristo da insanı şöyle tarif eder:
"İnsan, konuşan hayvandır.”
Bu tarif de insanın mahiyetini, ulviyetini ve yaratılışındaki hikmeti ortaya koymaktan uzaktır.
Darwin de insanın maymun benzeri hayvanların evrimleşmesiyle hasbelkader meydana gelmiş bir hayvan olduğunu iddia etmiştir.
Görüldüğü gibi, Hak bir dine dayanmayan felsefeciler insanı "tüysüz, iki ayaklı bir varlık veya konuşan bir hayvan" olarak tarif etmişlerdir.
Batı felsefesinin yukarıda yaptıkları tariflerden hareket ederek geliştirdiği eğitim sistemi, insanın fıtri yapısına uygun olmadığından, yani onun ebedî yaşama arzusu başta olmak üzere, birtakım his, duygu ve düşüncelerine hitap etmediğinden, onları ahlâkî ve insanî değerlerden uzaklaştırmıştır. Neticede insanlığın ekseriyetini zulme, serkeşliğe, tecavüze, mücadeleye, boğuşmaya, çarpışmaya ve nefsin doymak bilmeyen arzularını tatmin için oyun ve eğlencelere sevk etmiştir.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- İslam'a ve Batı felsefesine göre insanın tarifini yapar mısınız?
- Teknoloji harikası olan robot, insanı insan yapan özelliklere sahip midir?
- Said Nursi’nin Kur’an ve tevhid ekseninde temellendirdiği din-bilim ilişkisini açıklar mısınız?
- İnsanın Geçmişi
- İnsanın âyet-i kübra olması ne demektir?
- İslam medeniyet eğitiminin esasları nelerdir?
- Maddecilik fikri bilimden ziyade bir inanç ve ideoloji midir?
- Din ve bilim arasındaki gerilim ve çatışma nasıl meydana geldi?
- Bilim, tamamen izafi bir etkinlik midir?
- Risale-i Nur’da tabiat bölümlerinde mekanizm ve teleoloji dengesi nasıl sağlanmıştır? Darwin mekanizmi ile Dekart mekanizminden fark nedir?