Zinadan doğan çocukta hayır yoktur, ifadesi hadis midir?
"Zinadan doğan çocukta hayır yoktur. Allah yolunda giyip kendileri ile cihada katıldığım iki ayakkabı, benim için bir zina çocuğunu azad etmekten daha hoştur." (İbn Mace Ahmed)
- Bu hadis gerçek mi, Peygamberimizin merhametine ters düşmez mi?
Değerli kardeşimiz,
"Zinadan doğan çocukta hayır yoktur…” rivayeti hadis kaynaklarında gelmektedir.(bk. İbn Mace, Itk, 9; İbn Hanbel, er-Risale, 1421/2001, 45/596)
Bu hadis rivayetinde yer alan “Ebu yezid ed-Dannî” adındaki ravi, Buhari, İbn Abdulağanî, Darekutni ve Zehebi gibi büyük hadis otoriteleri tarafından “münkerul-hadis” (hadisleri kabul edilemez) kişi olarak nitelendirilmiştir. (bk. ilgili kaynakların Zevaid ve diğer t’alikleri, a.y.)
el-Elbani de bu hadisin zayıf olduğunu belirtmiştir. (bk. Silsiletu’l-ahadis’d-daife, 9/286)
Bu açıklamalar gösteriyor ki, bu rivayet zayıf veya mevzudur.
Nitekim Hz. Aişe, bu bilginin aksine hüküm vermiştir. Zinadan doğan çocuğun sorumlu olduğunu söyleyenleri ayıplamış, “Zindan doğan çocuğun, ana-babasının işledikleri günahtan bir sorumluluğu yoktur.” demiş ve ardından “Hiç kimse başkasının günahından ötürü mesul olmaz.” (Enam, 6/164) mealindeki ayeti okumuştur.” (bk. Kenzu’l-Ummal, h. no: 30714)
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Miraç hadisesinin Zerdüştlük'ten alındığı iddiası doğru mudur?
- Zina sonucu doğan kızla babası evlenebilir mi?
- Veledi zinayı azad etmek sakıncalı mı?
- Aşure günü gusleden mümin günahlardan temizlenir anlamında bir hadis var mı?
- Kul hakkı nasıl ödenir?
- Mazlum müslümanların zalim idareye karşı tavırları nasıl olmalıdır?
- Protesto gösterilerine katılmanın dini açıdan bir sakıncası var mı?
- Kadın-erkek eşitliği söz konusu mudur?
- Kin ve düşmanlık, hikmet açısından neden zulümdür?
- Başkasının fikrine peşin olarak hatalı denilebilir mi?