Şura 34, Titanik’ten mi haber verir, mucize mi?
- Şura suresi 34. ayette: Yahut (içerisindekilerin) yaptıklarından dolayı onları helâk eder, bir çoğunu da affeder, ayetinden önce deniz, rüzgar, gemi konularından bahsediyor. Şura 34'de ise cezadan bahsediyor. Titanik gemisi ise 1912 yılında çöktü ve bu gemiyi yapan: Bu gemiyi Tanrı bile batıramaz dedi. Ancak Şura Suresi 34. ayetin Ebced değeri 1328 ediyor. Bu da Miladi takvimde 1912'e denk geliyor.
Değerli kardeşimiz,
İlgili ayetlerin meali şöyledir:
“Denizde (yelkenlerini) bayraklar gibi (açarak) süzülüp giden gemiler de onun kudretinin kanıtlarındandır. O dilerse rüzgârı dindirir de gemiler denizin üzerinde hareketsiz kalıverirler. Şüphesiz bunda çok sabreden, çok şükreden herkes için ibretler vardır. Yahut yapıp ettiklerinden dolayı onları batırıp içindekileri helâk eder; birçoğunu da bağışlar.” (Şura, 42/32-34)
- Burada, gemilerin varlığının Allah’ın kudretinin birer göstergesi olduğuna işaret edilmiştir. İlk defa Hz. Nuh’a -bir gemi yapma düşüncesi, zaman, mekân, su, hava şartlarına uygun- bir planlama yapması, Allah tarafından vahiy ile talim edildiği ve onun gözetiminde gerçekleştiği ayetle sabittir. (bk. Hud, 11/37)
- İnsanlık camiası için değişik yönlerden pek faydalı olan gemilerin bu nimet ciheti anlatılırken, buna karşı nankörlük eden insanların da ceza gördüklerine dikkat çekilmiştir.
- Böyle genel bir nimetin hatırlatıldığı ve bu nimete karşı nankörlük edenlerin ise hak ettikleri cezayı gördüklerine, böylece Allah’ın nimetleri yanında nikmetlerinin de olduğuna dikkat çekilmiştir. Ayetler, indiği andan itibaren kıyamate kadar her asra, her döneme, her olaya bakabilir. Bu nedenle bu ayette geçen konuyu, sadece bir olaya indirgemek ve belli bir olayın merkezine yerleştirmek doğru olmaz.
- Gemi sahibinin “Bu gemiyi Tanrı bile batıramaz...” şeklindeki sözleri Firavuncasına söylenmiş bir küstahlıktır, Arş-ı Azam'dan gelen ve her asra ve her olaya bakan Kuran ayetinin elbette bu olaya da işaret etmesi mümkündür.
- Ayetin ebced değerinin rumi olarak 1328 olması miladi 1912’ye tekabül etmektedir. Bu işari yorum yapılırken “helak etmeyi” ifade eden ilk cümlenin ebced değerinin esas olması daha uygundur. Şayet ayetin manası buna da bakıyorsa, ayeti tamamen sanki bu olaya işaret ediyormuş gibi değil, işaret edilenlerden biri olarak yorumlamak gerekir ve bu anlamda ayetin binler mucize işaretinden sadece biri olarak bakılabilir.
Özetle, ayet-i kerime sadece Titanik'ten değil Titanik’ten de haber verir ve bu durum elbette ayetin birçok işari ve mucizevi manasından sadece biri olur.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Gemilerin motorla çalışması nasıl açıklanabilir?
- Tanrı birçok konuda bilgisiz mi?
- Gemilerin denizin üstünde gitmesi ibretlik mi?
- Hz. Nuh'un Gemisi, onun bir mucizesi mi?
- Neden tanrıya inanamıyorum?
- Ebced değerinde, miladi takvime ve hicri takvime göre neden farklılık var?
- Günümüzde optik sensörlü musluk, ses komutuyla çalışan cep telefonu gibi sayısız alet geçmişte mucize olarak algılanabilirdi. Mucize veya kerametin, bilimsel olarak kavranamadığı için "mucize" olarak adlandırıldığı söylenebilir mi?
- Said Nursi kendi kitaplarını ve kendi itibarını pazarlıyor mu?
- Kur'an'dan geleceğe yönelik tarih çıkarmak mümkün mü?
- EBCED, CİFİR