Cennette sarhoşluk verecek bir ırmak mı var?
- Madem şarap hamr; yani aklı örten manasında; Muhammed suresi 15. ayetteki şarap için farklı kelime olmalı değil miydi?
- Tıpkı Mutaffifin 25’teki içki gibi!
"Hamr, Mutahammir, hımar" gibi sözcükler madem örtme ile ilgili, o halde Muhammed suresi 15. ayette geçen "ŞARAP IRMAKLARI" ifadesinin Arapçasında neden aklı örten manasındaki "hamr" ifadesi geçiyor. Ayetteki bu ifade, cennette sarhoşluk verecek bir ırmağa mı işaret ediyor. Öyleyse sorun yok. Ama öyle değilse hamr ifadesi neden kullanılmış peki?
Değerli kardeşimiz,
- Hayır, cennette sarhoşluk veren bir içecek asla yoktur.
- Hamr kelimesinin örten manasında olması, onun aklı örten ve dolayısıyla insanı insanlıktan çıkaran çirkin bir özelliğe sahip olduğunu gösterir. Bu kelimenin etimolojik anlamı şer’i anlamına uygunluk arz etmesi, ona yönelik öngörülen yasağın ne kadar yerinde olduğunun göstergesidir.
- İçkinin hamr ismiyle anılması, onun aklı örtme / sarhoş etme özelliğinin ahirette de devam edeceğine dair hiçbir delil yoktur.
İbn Abbas’ın dediği gibi, cennetteki eşyanın dünyadakilerle olan ilişkisi yalnız isimlerdedir. Dünyadaki hiçbir elma, armut, muz cennettekiyle aynı değildir.
Değişik meyvelerden yapılan şaraplar da bu kuralın dışında değildir.
Kaldı ki, bu konuda Kur'an’ın açık ifadesi vardır:
“Onlar Naim cennetlerinde, karşılıklı tahtlar üzerinde otururlar. Kaynağından taze doldurulmuş, berrak mı berrak, içenlere pek hoş gelen, içinde zararlı ve sersemletici şey olmayan, sarhoş da etmeyen içecekler, dolu dolu kadehlerle etraflarında fır dönen hizmetçiler tarafından ikram edilir.” (Saffat, 37/43-47)
- İslam öncesi Araplar hamrı / şarabı her gün tüketiyorlardı. İçkinin yasaklanmasıyla hepsi bunu bıraktılar. Keza, milyonlarca Müslüman -belki de içinden içmek istediği halde- haram olduğundan içmiyor. Mümin olduğu halde içenler de vardır.
İşte cennette “hamr” kelimesinin kullanılması, bilinen bu içkiyi çağrıştırdığı için tercih edilmiş olabilir.
Böylece bu kelimeyle;
Haramdır diye içmeyenlere; “cennette bundan daha iyisi vardır, merak etmeyin orada içeceksiniz” diye bir ilan yapılmıştır.
Mümin olduğu halde içki içmeye devam edenlere; “geçici birkaç günlük dünyada hamrden lezzet almak uğruna, ebedi cennet hayatını ve oradaki harika içecekleri kaybetmek akıl kârı değildir” diyerek ikazda bulunulmuştur.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Bakara 219'dan içkinin haram olduğu anlaşılır mı?
- Hz. Nuh için neden “dokuz yüz elli sene” yerine “elli yıl müstesna, bin sene” denilmiştir?
- Bir ateist derse ki, "İman edip ölenlerin sonları da ortada, onlarında evleri yurtları harap." Allah (c.c.) Muhammed suresi 10. ayette neyi kastediyor?
- Ve birbirinizle tanışmanız için sizi kavimlere ve kabilelere ayırdık, ayetinden maksat nedir?
- İsra Suresi 1. ayette; "ayetlerimizi" değil de "ayetlerini" deseydi-haşa- hata gibi gelmeyecekti bana?
- Her ümmete peygamber gönderildiyse, fetret ehlinin olması bir çelişki değil mi?
- Ateş topu olan yıldızlar şeytanları yakabilir mi?
- Rahman suresinde neden önce "Kur'an'ı öğretti" sonra "insanı yarattı" deniliyor? Ayrıca Kur'an kime öğretilmiştir?
- "Eğer Allah, yaptıkları zulümler yüzünden insanları cezalandırsaydı, yeryüzünde hiçbir canlı bırakmazdı..." anlamındaki ayette geçen "insanlar" kimlerdir?
- Şeytan, Adem ve Havva’nın edep yerlerinin açılacağını nereden biliyordu?