İslam tarihinde çocuklarla zifaf olmuş mudur?

Tarih: 02.01.2019 - 18:31 | Güncelleme:

Soru Detayı

Eğer olmamışsa neden çoğu müfessir Talak 4’deki “henüz adet görmeyenler” ifadesini çocuk olduğu için henüz adet görmeyenler olarak anlamıştır? Bu kadar çok müfessirin böyle anlamasının bir nedeni olmalı diye düşünüyorum. Bana bu düşüncemin yanlış olduğunu ispatlar mısınız? Ben bu düşüncemin yanlış olduğuna inanmak istiyorum.

Cevap

Değerli kardeşimiz,

Ayet hiç zorlanmadan “Bir arıza yüzünden yaşı geldiği halde âdet görmeyenler” şeklinde anlaşılıyor ve böyle anlamak gerekirdi.

Farklı coğrafyalarda ve kültürlerde henüz adet görmeyen kız çocuklarıyla evlenme âdetleri olabilir; müfessirler bu yüzden öyle anlamış olmalılar.

İslam hayatı ve sağlığı korumayı ilke olarak benimsemiştir ve evlilikten maksat da aile kurmak ve üremektir.

Küçük kızlarla fiilen evlenmek hem sağlığa zararlıdır hem de evlenmenin amacına ters düşer. 

Bu sebeple eski tefsircilerin bu yorumlarına katılmıyoruz.

Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet

Yorum yapmak için giriş yapın veya kayıt olun