İki yaratıcı teorileri çok fazla kafa karıştırıyor?

Tarih: 27.02.2021 - 12:15 | Güncelleme:

Soru Detayı

- Dinler tarihini ve kutsal sayılan kitapların birçoğunu okuyarak Kur’an’ın bir yaratıcıdan gönderildiğine kesinlikle iman etmiş biriyim.
- Ama ibadet etmek için yaratıldığımız halde inanmayanların çoğunlukta olması gibi kafamı kurcalayan yerler var ve bu bana bazı vesveseler gelmesine sebep oluyor.
- En içinden çıkamadığım ise Kur’an evet bir yaratıcıdan geldi ama diyelim iki tane yaratıcı var, biri ben yaratıcam sen de benim yolumdan ayırmaya uğraşıcan bakalım ne yapacaklar demesi gibi düşüncelerle uğraşıyorum. Şöyle ki;
- İki yaratıcı da gayet iyi anlaşıyor ve bizim üzerimizden vakit geçirerek, biri vahiy ederek diğeri çevirmeye çalışarak birbirlerini muhalif değil de sadece üzerimizden eğlenip dalga geçiyorlarmış gibi bir vesveseyle başa çıkamıyorum.
- Tek bir ilah olması gerektiğine dair bütün yazılarınızı okudum ancak benim sorum bu değil (umarım sorumu açıklayabilmişimdir) doğal olarak aradığım cevaba erişemedim. İslam dinini araştıra araştıra bulan biri olarak sanırım fıtratımdan sorgulama faslı devamlı devam ediyor ve şu anki düşüncemin dine göre haddi aştığının farkındayım.
- Nefsimin uydurduğu yaratıcılar tanımını çürütebilecek sebepleri ve bu düşünceye giderken göz ardı ettiğim hatalarımı açıklayabilirseniz çok minnettar kalırım. 

Cevap

Değerli kardeşimiz,

Yaratıcılık kavramını tüm evreni kapsayacak şekilde anlamlandırmamız gerekir. Zira evren ve içindeki her şey bir bütün oluşturmaktadır. Galaksilerde ve yıldız sistemlerinde gerçekleşen şeyler ile bizim küçük dünyamızda olan biten her şey birbiri ile ayrı düşünülemeyecek bir birliktelik içindedir.

Bu nedenle ikinci bir yaratıcıya ait fiilleri kabul edecek ikincil bir alan yoktur.

Bir fiil ilgili olduğu alanı, nesnesini kapsar. Evrende her şeyi kapsayan tek bir yaratma fiili olduğu açıktır. Bu büyük evren içinde insanların özgür tercihlerinde de bu tercihler ister iyi isterse de kötü olsun tek bir yaratıcının fiili içerisine girmektedir.

Ancak tercih nedeni ile sorumluluk insana ait olmaktadır.

İnsanların tercihlerinde özgür olmaları için var edilen ve kendilerine izin verilen şeytanların yaratma güçleri bulunmaz. Sadece seçenekler için temsilci olarak var edilmişlerdir. Onları dinlemeyerek iyi olan seçenekleri belirleyebiliriz ve bu nedenle bu var ediş de sonucu itibariyle iyidir.

İnsanın iyilik yolunda çabalarını saptırmak isteyenin ve onun ile alay edenin şeytanlar olduğunu Yüce Mevlamız bize bildirmektedir. Ancak bu, imtihan gereği geçici bir durum olup, yaratma güçleri yoktur.

İnançsız insanların sayısal miktarları bir değer ölçüsü vermez, çünkü kötü olanı tercih etmek ebedi olan hayat ve var oluş itibariyle sıfır çarpan etkisi yapar.

Kendi nefsimizi ve varlığımızı basitçe ölçü aldığımızda, tekbir hücremizdeki tüm evrenle alakalı mükemmel düzenin rahmet ve kerem sahibi bir Yaratan olduğu anlaşılır.

Şeytanlar ise bizim imanı ve salih ameli tercih etmemiz karşısında, ancak böyle hakikati olmayan zayıf kuruntu ve vesveseler ile bizi meşgul etmekten başka bir şeye güç yetiremezler.

İlave bilgi için tıklayınız:

Kainatta birden fazla ilah olsaydı sonuç ne olurdu?
Neden birden fazla ilah olamaz?

Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet

Yazar:
Sorularla İslamiyet
Kategori:
Okunma sayısı : 100+
Yorum yapmak için giriş yapın veya kayıt olun