Hadislerde örtünmemenin haram olduğu belirtilmiş midir?
Değerli kardeşimiz,
İbn-i Abbas (r.anhuma)’dan dediki:
“Resulüllah (asm) kadınlardan erkeklere benzeyenlere, erkeklerden de kadınlara benzeyenlere lanet etti.” (Buhari, 5751; Ebu Davut, 4098; Ahmet b.Hanbel, 3149; Nesei, 9161)
“Ümmetimin son dönemlerinde birtakım adamlar olacaktır. Erkekler gibi eğerlerin (bineklerin) üzerine binip cami kapılarına ineceklerdir. Hanımları ise giyinik uryandır, (giyinik çıplaktır), başları üzerinde arık deve hörgücü gibisi vardır. Onlara lanet edin. Zira onlar lanet olunmuşlardır.” (Ahmet b.Hambel - Müsned, 6786, İbn-i Hibban Sahih, 5655-7347)
Hz. Âişe'den rivâyete göre, bir gün Hz. Ebû Bekir'in kızı Esmâ ince bir elbise ile Allah Resülü (asm)'ın huzuruna girmişti. Resulullah ondan yüz çevirdi ve şöyle buyurdu:
"Ey Esma! Şüphesiz kadın erginlik çagına ulaşınca, onun şu ve şu yerlerinden başkasının görünmesi uygun değildir." Hz. Peygamber bunu söylerken yüzüne ve avuçlarına işaret etmişti." (Ebu Davûd, Libâs, 31).
"Allah Teâlâ ergin kadının namazını başörtüsüz kabul etmez." (İbn Mâce, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160; Ahmed b. Hanbel, IV, 151, 218, 259).
Sahih-i Müslim'de Ebû Hüreyre (r.a.) tarafından bir rivayette Peygamberimiz (asm), giyindiği halde açık olan, yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınların Cehennemlik olduklarını, Cennetin kokusunu bile alamayacaklarını bildirirler. (Müslim, Libas.-125.)
Harbın oğlu Züheyr bana anlattı: Bize Cerir Sehl’den o da babasından o da Ebu Hureyre (r.a)’den nakletti. Ebu Hureyre (r.a) dediki; Resulüllah (asm) şöyle buyurdu:
"Ateşlik iki sınıf insan ki ben onları henüz görmedim. Yanlarında sığır kuyruğu gibi kamcılar olup insanları onlarla döven topluluk ve biride bir takım kadınlar topluluğudur ki bunlar giyinik, çıplaktırlar. Görenleri yoldan saptıran ve kendileri de haktan sapanlardır. Başları bir tarafa sarkan deve hörgücü gibi olacaktır. Bunlar cennete giremiyecekler; kokusu şu kadar! Şu kadar! Yürüme mesafesinden alındığı halde bunlar cennetin kokusunu da bulup alamıyacaklardır." (Müslim, Libas ve’l- zineh hadis no: 3971)
Bir kısmı: Kadın kadınlık yönünü ortaya koymak, dikkatleri çekmek için, vücudunun bir kısmını örttüğü halde, diğer bir kısmını açar diye yorumlamıştır. Bir kısmı da bedenini gösteren şeffaf elbiseler giyenler kastedilmiş, demiştir.
Bu açıklamaların hepsi doğrudur. İslamî tesettüre aykırı olan bütün giyimler bu hadiste ifade edilmiş durumdadır. İslamî tesettür sadece "giyinmek" aramaz, giyinmenin tarzını da ister.
Belirlenen hududu örtecek büyüklükte olmalıdır; el, ayak ve yüz hariç bütün beden örtülmelidir.
Vücud hatlarını gösterecek darlıkta olmamalıdır. Çok dar giyinen "giyinmiş çıplak" hükmündedir. Batı menşeli modaları takip edenler, bu hallere düşmektedirler.
Elbise bedeni göstermemelidir. Çok ince, naylon ve şeffaf elbise giyenler de giyinmiş çıplak durumundadır.
Hadislerde yasaklanan bir başka kıyafet şöhret elbisesidir. Yani dikkatleri üzerine çekmek gayesini güden kıyafetler. İslam, elbiseyi örtünmek için emrettiği halde günümüzde birçok çevreler elbiseyi örtünmeden çok dikkatleri üzerine çekme vasıtası olarak kullanıyorlar. Şu halde bu nev'e giren giyimler de giyinmiş çıplak manasına dahildir.
Hadiste geçen "Mâilat", Lügat olarak eğilen, meyleden kadın demektir. Alimler umumiyetle Allah'ın gösterdiği istikametten ayrılan, yanlış istikametlere meyleden diye anlamışlardır. Bazı alimler de bu tabirle sağını solunu oynatarak, kırıtarak yürüyenlerin kastedildiğini söylemiştir. "Mümilat" da başkasını baştan çıkaran, başkasına salınarak yürümeyi öğreten kadın manasına gelir.
Başlarını deve hörgücü gibi yapacak kadınlar tabiri, bilhassa günümüzün kadınlarını tasvir ediyor gibidir. Kadınlar, değişik saç modaları uygulayarak saçlarını muhtelif şekillerde bağlayarak tepelerinde hotos denen çıkıntılar teşkil etmektedirler. Mü'min kadınlar, gerek giyecekte ve gerekse baş tuvaletinde bu hadislerin tehdidini dikkatle gözönüne alıp, cennetin kokusundan bile mahrum kalmaktan korkmalıdırlar. (Kütüb-i Sitte Şerhi, İ. Canan)
"Kadın örtülmesi gereken avrettir. Dışarı çıktığı zaman şeytan ona gözünü diker." (Tirmizî, Radâ, 18).
Daha geniş bilgi için tıklayınız:
- Tesettür ve Türban Özel Dosyası.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Günah işleyenlere, açık saçık giyinenlere beddua etme lanet okumak caiz mi? Açık saçık giyinen insanlara Allah ve meleklerinin lanet ettiğini bir hadiste okudum, diye hatırlıyorum. Eğer böyle bir hadis varsa, bizim lanet etmemizin sakıncalı olmasının...
- "Ateş ehlinden iki sınıf vardır, henüz onları görmedim: Yanlarında sığır kuyruğu gibi birşeyler taşıyıp onu insanlara vuran insanlar; giyinmiş, çıplak kadınlar... Başları deve hörgücü gibidir..." Bu hadisi açıklar mısınız?
- Tesettürle ilgili ayet ve hadisler nelerdir?
- ''Ümmetimden nice üryanlar / giyindiği halde açık olanlar vardır, onlar benim ümmetim değildir.'' anlamında bir hadis var mıdır?
- Başörtüsünün kullanımı nasıl olmalıdır?
- Elbise örtmüyorsa, sahibi çıplak sayılır mı?
- Başörtüsündeki deve hörgücü benzetmesinin sebebi nedir?
- Müslüman kadınların elbiselerinin renkleri ve giyimleri hakkında bilgi verir misiniz?
- "Giyindiği halde açık olan kadınlar …" hadisini açıklar mısınız?
- "Ateş ehlinden iki sınıf vardır, henüz onları görmedim: Yanlarında sığır kuyruğu gibi birşeyler taşıyıp onu insanlara vuran insanlar; giyinmiş, çıplak kadınlar... Başları deve hörgücü gibidir..." Bu hadisi açıklar mısınız?