Ahzab 52 ve Tahrim 1. ayetlerde Allah’ın Peygamberin günlük ve cinsel hayatına direk müdahale etmesi benim imanımı sarstı, mantıklı cevapları var mıdır? Kuran’ın evrenselliğine tamamen zıt bir durum oluşturmuyor mu?
Soru Detayı
Ahzab 52 ve Tahrim 1. ayetleri okuduğunuzda Allah’ın doğrudan Hz Muhammed’in günlük hayatına hatta cinsel hayatına kadar karıştığını görüyoruz. Sizce sonsuz evrenin sahibi Allah’ın peygamberin günlük ve cinsel hayatına Kuran’da yer verecek kadar karışması mantıklı geliyor mu? Ayrıca bu durum Kuran’ın evrenselliğine tamamen zıt bir durum oluşturmuyor mu? Bu ayetler imanımı sarstı..
Cevap
Değerli kardeşimiz,
Bu konu, cevap ve yorumlarıyla taşınmıştır, okumak için tıklayınız...
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
Yazar:
Sorularla İslamiyet
Kategori:
Yorum yapmak için giriş yapın
veya kayıt
olun
BENZER SORULAR
- "Ahzab suresi inene kadar, on yedi yıl boyunca İslam’da başörtüsü yoktur, köle ile özgür kadınları ayırt etmek için getirilmiştir, cinsellikle de ilgisi yoktur, Hammurabi kanunundan alınmıştır." gibi sorulara nasıl cevap verirsiniz?
- Peygamberin kadınlarıyla ilişki sırasını düzenleyen bir Allah olabilir mi?
- Ahzab suresi 36. ayette, Allah ile Peygamber kararları ortak alıyorlar anlamı çıkıyor; hükmü veren Allah ise, Peygamber'in adı neden geçiyor?
- Kur'an yirmi üç yıl boyunca gelişen olaylara göre yazılmış ve daha sonra değiştirilmiş bir kitap?
- “Allah yıldırımı istediğine çarptırır.” (Ra’d, 13/13) ayetini nasıl anlamalıyız?
- Tahrim suresi 4 ve 5. ayetlere göre, Peygamberin özel hayatına Allah, Cebrail, hatta melekler bile karışıyor, sizi boşarsam daha iyilerini de alırım diyor. Bu ayetleri Allah?ın indirmesi benim mantığıma ters geliyor?
- Kur?an?da geçen?Allah intikam alıcıdır?,?Allah öfkeleniyor, kızıyor? gibi ifadeler, Allah?ın insanlaştırılması şeklinde bir algı oluşturmuyor mu?
- Peygamberimizin çok evlenmesi mantıklı mı?
- Zümer, 39/10’da “de ki” sözcüğü olduğunda Muhammed'in Müslümanlara “kullarım” diye seslendiği anlaşılmaktadır?
- “Tevrat ellerinde iken seni hakem mi tayin ediyorlar?" (Maide, 5/43) ve benzer ayetler Tevrat’ın evrensel olduğunu göstermez mi?