Ölüm meleği harici başka melekler insanın canını alır mı?
- Azrail (as)'ın yardımcıları var mıdır?
Değerli kardeşimiz,
Azrail (a.s.) Cenâb-ı Hakk'ın emrindeki öteki melekler gibidir. Dört büyük melekten birisidir. O yalnızca kendisine verilen emri yerine getirir ve eceli tamam olmuş kulların ruhlarını alıp, bu ruhu isteyene götürür. Onun emrinde de bazı melekler vardır. Bu melekler de kendilerine Allah'u Teâlâ tarafından ulaştırılan emirleri yerine getirirler.
En'am suresi, ayet 61;
"O, kulları üzerinde hükümranlığı sürdürür ve size koruyucular gönderir, sonunda sizden birinize ölüm geldiği vakit elçilerimiz, hiç eksiklik yapmadan, onun canını alırlar."
Ayetin Açıklaması: Ve o, kullarının üstünde tek güçlüdür. O, yokluğu varlık ile, varlığı yok etmek ve bozmakla ve her şeyi zıddıyle, aydınlığı karanlık, karanlığı aydınlık, geceyi gündüz, gündüzü gece, sıcağı soğuk, soğuğu sıcak ile kahreder. Ve üzerinize koruyucular gönderir.
Onlar, sizi ve amellerinizi muhafaza ve kontrol ederler. Ki bunlar:
"Onların her birini önünden ve arkasından izleyen melekler vardır, onu Allah'ın emriyle korurlar." (Ra'd, 13/11);
"(İnsan), hiçbir söz söylemez ki yanında (onu) gözetleyen, dediklerini zabteden (bir melek) bulunmasın." (Kâf, 50/18);
"Muhakkak ki üzerinizde koruyucu (melek)lar vardır. Şerefli yazıcılar. Her yaptığınızı bilirler." (İnfitâr, 82/10-12)
âyetlerinde açıklanan meleklerdir ki, din lisanında "hafeza (koruyucu) melekler" denilir.
Filozoflar, "çeşitli unsurları ve zıt tabiatları karıştırıp birleştirerek bunlara bir mizac ve özel duygular vermesi ve bu mizac ve hisler ile onları tedbirli bir nefsi, his, hareket ve düşünce kuvvetini kabul etmeye yetenekli kılması Allah Teâlâ'nın kahrediciliği, yani kudretinin her kudretin üstünde kahrediciliği ve galibiyeti cümlesindendir. Ve hafaza (koruyucu melekler)dan maksat, o nefisler ve tedbirli ruhlar, o güçler ve rûhî melekelerdir" demişlerdir. Fakat bu izahın eksik olduğunda şüphe yoktur.
Nihayet herhangi birinize ölüm geldiği, ölümün sebepleri eriştiği zaman, onu da tarafımızdan elçilerimiz öldürür, emrimizle ruhunu alırlar. Tefsircilerin bir kısmı, bu "Resuller"in, bu ölüm meleklerinin, yine "koruyucu melekler"den ibaret olduğuna kâni olmuşlar ve "hafeza"yı "ölüm meleği"nin yardımcılarından saymışlardır. Fakat çoğunluk, ölüm elçileri olan ölüm meleği ve yardımcılarının, koruyucu elçilerinden başka olduğunu söylemişlerdir.
Özet olarak, her yönüyle ilahi hükmün altındasınız. Hayatınız, ölümünüz Allah'ın emri ile ve Allah'ın koruma ve kontrol ve ölüm elçileri, görevlileri elinde cereyan eder. Ve bu elçiler kusur etmezler. Ne korumada, ne ölümde zerre kadar bir kusur etmez, vazifelerini yapar, Allah'ın emrini geciktirmeden yerine getirirler. (bk. Elmalılı Tefsiri)
İlave bilgi için tıklayınız:
- AZRÂİL.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Yemekten sonra dua etmek bidat mıdır?
- Çaycının, dem iyi çıksın diye, çaya karbonat atması caiz midir?
- Park ve bahçe sulamasında kullanılan arıtma suları necis midir?
- İnsan yeniden dirildiği zaman öldüğü anki gibi mi dirilecek?
- Meleklerin de nefisleri var mıdır?
- İmamların devletten maaş almalarının hükmü nedir?
- Kabirde imtihan anındaki fitne nedir?
- NEFS-İ MUTMAİNNE
- "Cenin kırk günlük olunca Allah (c.c) bir meleği dört kelimeyle gönderir: (Bu melek) rızkını, ecelini,... kaderi yazılır." Bu hadisi açıklar mısınız?
- Cennet ve cehennemle ilgili hadisler nelerdir?
Yorumlar
Nişanlılık döneminde resmi nikahdan önce kıyılan dini nikahın sakıncaları hakkında bilgi...
bence nişanlıyken nikah olmamalı çünkü nişanlıyken ayrılmak evlenip birçok şeyi yaşayıp ayrılmaktan daha iyi.herkese bi evli olarak dini nikahla kalmamalarını resmi nikah yapmalarını tavsiye ederım magdur olmamaları için.beni bırakmaz diye düşünmeyin kimseye güvenmeyin,aklınız bedeninize hükmetsin...
en güzeli nişanla birlikte imam nihkahıdır..