İmamların devletten maaş almalarının hükmü nedir?
- İmamların devletten maaş almaları ile cenaze namazı kıldırmak için cenaze sahiplerinden para almalarının hükmü nedir?
Değerli kardeşimiz,
- İmamların devletten aldıkları maaş caizdir. İlk devir alimleri bunu uygun görmemişlerdi. Daha sonraki alimler bu görevin yapılması için, maaşın gerekli olduğuna ve caiz olduğuna karar verdiler. Şu anda bu husus bir nevi icma ile sabittir. Şunu utmamak gerekir ki, imamlar, kıldırdıkları namazın karşılığı olarak değil, vakitler arasında çalışma imkânı bulamadıkları için, ister istenmez namazları beklemek üzere kullandıkları zamanın karşılığı olarak maaş alıyorlar. Yoksa, bir imam Müslüman olarak elbette maaş almasa da namazını kılar. Fakat her gün beş vakit namazda camiyi açıp kapamak, aynı camide namaz kıldırmak zorunluluğu onu genellikle başka iş yapmaktan alıkoymaktadır. Zaten devlette buna izin vermez.
- Cenaze namazını kıldırmak konusuna gelince, eğer bu iş resmi olarak görevleri arasında ise, onu yerine getirmekle yükümlüdürler. Eğer öyle bir görevleri yoksa, cenaze namazını kıldırmak imamlara mahsus bir görev olmaz. Farz-ı kifaye olarak kıldırabilen bütün mahalle sakinlerine farzdır. Birinin yapmasıyla farz yerine gelmiş olur.
- Parayı almağa gelince -sanırım- namazı kıldırmaktan ötürü değil, cenazeyi yıkamak gibi bazı görevleri yapmaktan ötürü, cenaze sahipleri tarafından hediye türü bir şeyler veriliyor.
Bunu bir pazarlık konusu yapmak doğru değildir. Cenaze yıkamak da imamın görevi değil, cenaze sahiplerinin görevidir. Kanaatimizce, -işi sırf paraya döken, takvadan uzak bazı kimseler hariç- imamları bu konuda fazla töhmet altında bırakmamak gerekir.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Çaycının, dem iyi çıksın diye, çaya karbonat atması caiz midir?
- Park ve bahçe sulamasında kullanılan arıtma suları necis midir?
- Yemekten sonra dua etmek bidat mıdır?
- Ölüm meleği harici başka melekler insanın canını alır mı?
- İnsan yeniden dirildiği zaman öldüğü anki gibi mi dirilecek?
- Meleklerin de nefisleri var mıdır?
- Canlı varlıkların hal ve hareketsizlikleri hadis olduklarına delil midir?
- MEVÂT ARAZÎ
- BİLİNMEYEN KUL HAKKI VE HARAM PARA İLE HAC
- EL-ĞAFFAR