Nuh tufanı bütün yeryüzünü kapsadı mı?
- Nuh tufanının bütün yeryüzünü içine almadığını söylüyorsunuz, Kur'an'da ise "Yeryüzünde kâfirlerden hiç kimseyi bırakma!" ifadesi vardır?
Değerli kardeşimiz,
"Nuh: "Rabbim! dedi, yeryüzünde kâfirlerden hiç kimseyi bırakma!" (Nuh, 71/26)
Ayette söz konusu olan “Arz” kelimesi, Kur’an’da, bazen dünya / yeryüzü, bazen de belli bir arz / toprak / yer anlamında kullanılır. Mesela:
“Onlar, Arz’dan çıkarmak için seni tedirgin edip dururlar.” (İsra, 17/76)
mealindeki ayette geçen arz’dan maksat Mekke’dir. Onun için bu kelime meallerde genellikle “yurdundan” şeklinde geçer.
Yine, “Rumlar Arzın yakınında / yakın bir yerde yenildiler.” (Rum, 30/2)
mealindeki ayette geçen Arz kavramı, Hicaz bölgesi (veya Bizans / Fars bölgesi) anlamında kullanılmıştır.
O halde, eğer Nuh tufanının bölgesel olduğu ispat edilirse, Hz Nuh’un (as): "Rabbim! dedi, Arz'da kâfirlerden hiç kimseyi bırakma!" (Nuh, 71/26) mealindeki ayette geçen ARZ kelimesini “yeryüzünde” değil de onun kavminin barındığı bölge anlamında kabul etmekte hiçbir ilmî sakınca yoktur.
Şüphesiz ki, bu konu tartışmalı bir konudur. Küresel veya bölgesel olsun, Arz kelimesi iki anlama da uygundur.
İlave bilgi için tıklayınız:
- Nuh tufanı, bütün yeryüzünü kaplamış mıdır? ...
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Nuh tufanının bütün yeryüzünü içine almadığını söylüyorsunuz, Ayette ise?yeryüzünde kâfirlerden hiç kimseyi bırakma!" duası vardır?
- Nuh tufanı, bütün dünyayı / yeryüzünü kaplamış mıdır?
- Muhammed neredeydi? Bekke, Kudüs mü?
- NÛH SURESİ
- Mezheb ve meşreb ne demektir?
- Peygamberlerin beddua etmelerinin hikmeti nedir? Bu onlar için bir kusur değil midir?
- Her peygamberin kendi ümmetine verdiği bir şey varmış bunlar nelerdir? Peygamberimiz (asv) bunu ahirete bırakmış. Diğer peygamberlerin ümmetlerine verdiği şeyler nelerdir?
- Hz. Nuh’un köpeği aşağılaması doğru mu?
- Peygamberimiz şefaat hakkını neden bu dünyada kullanmamış?
- Nuh kıssasında, doğurdukları çocukları hüsranlarını arttırır ve onlar ancak fasık doğururlar (Nuh, 71/21, 27), ifadesi geçmektedir. Buna göre, bir insan onu doğuran anasına göre fasık olabilir mi?