Melek, Ammonluların tanrısı Molek'den mi gelmiştir?
1. Melek kelimesi, Ammonluların tanrısı Molek'den mi gelmiştir?
2. Ya da Melek kelimesi annunakilerden mi gelmektedir? (Annunakiler, Sümer döneminde nibiru gezegeninde gelen yabancı uzaylılar, varlıklar)
3. Ayrıca, Cehennem, hinnom vadisinden mi alındı?
- Semitik dillerde ve Türkçede kullanılan melek İbranice "m-l-k" kökünden gelir. Melek, malik, mülk, malik’ül mülk, memlük gibi kelimelerin köken aldığı "m-l-k"nin İsraillilerin komşuları olan Ammonluların tanrısı Molek (molech, moloch)’in isminden türetildiği düşünülür. Bu ilişki cehennem bekçisi malik açısından düşünüldüğünde daha açıktır.
- Buna göre Molek'e çocukların kurban olarak sunulduğu Hinnom vadisi (Ge be Hinnom) cehenneme, Molek ise Malik'e dönüşmüştür. (Ayrıca Mâlik cehennemdeki melek için kullanılmış) (Wikipedi)
Değerli kardeşimiz,
Öncelikle ifade edelim ki, bir bilgi kopyalama yok, kaynak birliği vardır. Çünkü Allah hiçbir kavmi peygambersiz bırakmamış, onlara hakkı tebliğ edecek peygamberleri göndermiştir. Bu nedenle Ammonluların, Sümerlerin, Annunakilerin... peygamber olmadan yaşadıklarını iddia etmek yanlıştır. Çünkü 124.000 peygamberin insanları tebliğ için gönderildiği hadiste belirtilen bir hakikattir.
Ayrıca tüm peygamberlerin en büyük davası tevhit ve iman hakikatlerini insanlara tebliğ etmektir. Bu nedenle Sümerlerin destanlarında bahsedilen bazı şeyleri Tevrat, Zebur, İncil ve Kur'an'da olması gayet normaldir. Çünkü peygamberlerin davası bir olduğu gibi, muhatapları da insan, o dinlerin sahibi de Allah'tır. Bunda garipsenecek herhangi bir taraf yoktur.
Demek ki, eski dinlerde veya kültürlerde olan bir kelimenin, Kuran’da olması, ikisinin aynı kaynak olan vahiyden geldiğini gösterir. Ancak zamanla eski vahiyler değiştirilmiş, hatta şirk unsurları eklenmiştir. Kuran bunları tashih ederek düzeltmiştir.
Soruda geçen konulara gelince:
1. Sorudaki bilgiler Wikipediden alındığına göre, bu bilgilerin kaynağı söz konusu Ansiklopedidir.
2. Bu bilgiler de ilgili kaynaktan alıntılanmıştır.
3. Bu bilginin kaynağı da aynı yerdir.
Bu konunun bizi ilgilendiren yönü şudur:
“Kuran’daki bu kelimelerin, daha önceki kültürlerden alıntılanmış olup olmadığıdır. Şayet oralardan kopyalanmış ise onun hak bir semavi kitap olduğuna dair kimliğine bir zarar verir mi, vermez mi?”
Bu hususta birkaç noktaya dikkat çekmekte fayda vardır:
Birinci Nokta: Bütün diller genel olarak birbirinden kelimeler alabilir ve almıştır. Özellikle Sami / Semitik lisanlarda soy bağı olduğundan, bunların kendi aralarında alışverişlerinin olması tabiidir. Bu yönüyle İbranice ile Arapça arasında bazı kelime, deyim ve cümlelerin değiş tokuşu normaldir.
İkinci Nokta: Kuran’ın Arapça lisanla gelen bir kitap olduğu bilinen bir gerçektir. Arap lisanına geçen bazı yabancı kökenli kelimelerin Kuran’da da yer alması kadar doğal bir durum olamaz. Hatta bu kelimeler Kuran’dan önce Arap lisanına geçtiği için İbn Cerir Taberi gibi büyük dil uzmanı ve tefsircilere göre, “Kuran’da bir tek yabancı kelime yoktur.” Çünkü bu kelimeler daha önce Arap lisanına girmiş ve Araplaşmıştır.
Üçüncü Nokta: Yaklaşık 77.440 kelimelik Kuran’da 4-5 veya 10-20 kelimenin köken olarak yabancı olmasından hareketle, Kuran’ın söz konusu dillerdeki kitaplardan kopyalandığını düşünmek hiç insafa, vicdana sığar mı?
Özellikle 40 yönden mucize olduğu ispat edilen Kuran gibi bir kitabı, İbranice lisanla gelen Tevrat gibi bir kitaptan alıntı yapıldığını tasavvur etmek için ne Tevrat’ı ne de Kuran’ı bilmemek gerekir.
Dördüncü Nokta: Kuran gibi, -tahrif edilmelerine rağmen- asıl Tevrat da İncil de Allah’ın kelamıdır. Bu kitapların üçünde de aynı kelime, aynı cümle, aynı konu, aynı ifadenin bulunması, -sonrakinin öncekilerin kopyası olduğunu değil- hepsinin ilahî kaynaklı olduğunun göstergesidir.
Beşinci Nokta: Kuran’da Tevrat, Zebur ve İncil’den yapılan bazı alıntılar, -gizli kapalı değil- açıkça ifade edilmiştir. Özellikle Tevrat’taki peygamber kıssaları, bazı hükümler aynen alınmış ve referans yerleri belirtilmiştir. (Misal olarak bk. Al-i İmran, 3/3-4; Maide, 5/32; Araf, 7/157; Enbiya, 21/105; Fetih, 48/29)
İlave bilgi için tıklayınız:
- Bütün dinler Sümer kökenli olabilir mi?
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Cennet ve cehennem, uydurma mı? Tevrat'ta cehennemin yeriyle ilgili bilgiler nasıl değerlendirilmelidir?
- Kur'an’da Baal için kullanılan sözün kökeni nedir?
- Kuran’ın öncüsü meçhul kitap mı?
- Bu mucize doğru mu?
- Hz. Musa’nın konuştuğu dil hakkında hadis var mı?
- Ruhu'l-kudüs'ün melek ve Cebrail olduğu konusunda ayet var mıdır?
- Kur'an, midraş metinlerinden mi kopyalanmıştır?
- İnanmaya Direnen Birinin Son Soruları
- Muhammed neredeydi? Bekke, Kudüs mü?
- Tevrat, İncil ve Kuran'da olanlara aynı anda nasıl uyulabilir?