Enam suresi 146. ayetini, Yahudilerin yaptıklarına bir ceza olması yönünü açıklar mısınız?
- Enam Suresi'nin 146. Ayet'inde, Yahudilerin yaptıklarına bir ceza olarak, tırnaklı hayvanların ve iç yağların haram kılındığı bildiriliyor. Oysa bunlar sağlığa zararlı şeylerdir.
- Buna göre cezânın bir niteliği kalmıyor demektir?
Değerli kardeşimiz,
Konuyla ilgili ayet meali şöyledir:
"Biz, Yahudilere bütün tırnaklı hayvanları haram kıldık. Sığır ve koyunun iç yağlarını da onlara haram kıldık. Ancak bu hayvanların sırtlarının, yahut bağırsaklarının taşıdığı, ya da kemiğe karışan yağlarını haram kılmadık. Zulümlerinden dolayı onları bu şekilde cezalandırdık. Biz, elbette doğru söyleyenleriz." (Enam, 6/146).
"Yahudilerin yaptıkları zulümden, çok kimseleri Allah yolundan çevirdiklerinden ötürü, kendilerine helal kılınmış temiz ve hoş şeyleri onlara yasakladık." (Nisa, 4/160)
mealindeki ayette de bu konu işlenmiştir.
Enam suresinde yasaklananların listesi şöyledir:
-Tırnaklı hayvanlar: Bu ifadenin hangi hayvanları kapsadığına dair alimlerin farklı görüşleri vardır. Ayette geçen “Zufur = Tırnak” tabirinin geniş kapsamlı olması, işaret ettiği hayvanların çok çeşitlerini ihtiva etmiştir.
Alimlerin genel görüşleri çerçevesinde denilebilir ki; bu hayvanlar: Deve, deve kuşu, tavuk, ördek, kaz, balık gibi hayvanlardır.(krş. Zemahşerî, Razî, 13/235; Elmalılı H. Yazır, 3/533-34).
Kitab-ı Mukaddes’te de deve ve tavşanın yasak olduğu yazılıdır. (bk. Tesniye, bab: 14/7).
- “Sığır ve koyunun iç yağları” olarak tercüme edilen “Şahm” kelimesi, hayvanların bedeninde tek başına değil, etle birlikte bulunmaktadır. Bunlar yasaklanarak, etin üzerindeki yağı ayırıp ayırmamakla imtihan edilen Yahudiler, ince bir ayarla elekten geçiriliyor. Sebt / Cumartesi günü yasağını akılları sıra “balıkları o gün başka bir havuzda toplayan ve ertesi gün avlayan" Yahudiler için et ile yağı ayırmak da kolay olmasa gerektir.
- O devirde Yahudilerin en çok yedikleri anlaşılan balık, bir kısım hayvanların etleriyle birlikte, etten ayrılması hem güç hem de etlerin tadını da kaçırdığı düşünülürse, verilen cezanın Yahudi kurnazlığına uygun olduğu görülür.
- Bu yasaklanan yağların sağlık açısından zararlı olduğuna hükmetmek için ciddi bir araştırmaya ihtiyaç vardır. Kaldı ki, bilim adamlarının dün kırmızı dediklerine bugün sarı dediklerini de unutmamak gerekir. Allah’ın sonsuz ilim ve hikmetine güvenmek gerekir. Ayrıca, bizim bir şeyin hikmetini bilmememiz, onun Allah katında da hikmetsiz olduğu anlamına gelmez.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Enam Suresi'nin 146. Ayet'inde, Yahudi'lerin yaptıklarına bir ceza olarak, tırnaklı hayvanların ve içyağların haram kılındığı bildiriliyor. Oysa bunlar sağlığa zararlı şeylerdir. Buna göre cezaî bir niteliği kalmıyor demektir?
- "Biz elbette doğru söyleyenleriz." mealindeki ayette geçen "söyleyenleriz" kelimesi yerine, "söyleyeniz" olması gerekmez miydi?
- Enam suresinde geçen tırnaklı hayvanlar konusunun Tevrat ile çelişmesi nasıl açıklanabilir?
- Allah,Yahudilere ceza olsun diyerekten onlara tırnaklı hayvanları haram kılıyor. Ancak, aralarından bazılarının hatası yüzünden, bu yasağın hepsine yapılması ne kadar adaletlidir?
- Al-i İmran Suresi 50. ayetinde Hz. İsa (a.s.) hakkında Yahudilere haram kılınan bazı şeyleri helal kılmak için gönderildiği buyurulmaktadır. Neler helal kılınmıştır?
- İç yağ, azgın olmayan Yahudilere de mi haramdı?
- Enam Suresi'nin 146. Ayet'inde, Yahudi'lerin yaptıklarına bir ceza olarak, tırnaklı hayvanların ve iç yağların haram kılındığı bildiriliyor. Oysa bunlar sağlığa zararlı şeylerdir. Buna göre cezaî bir niteliği kalmıyor demektir?
- Eski ümmetlerin şeriatları neden farklıdır?
- Allah, Yahudilere ceza olsun diye tırnaklı hayvanları haram kılıyor; adalet mi bu?
- İslamiyet'ten önceki şeriatlar, bizim için de geçerli midir?