Çıplak kadın olayı gerçek mi?
- Halit b. Velid putu kırdı, Nahlede çıplak kadın olayı gerçek mi?
- 'Mühürlenmiş Nektar' adlı siyer kitabında yer alan bir rivayete göre Peygamberimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) H. 8 yılının Ramazan ayında Halid b. Velid'i, Kureyş ve Kinane kabileleri tarafından tapınılan ve Banu Şiban'dan muhafızlar tarafından korunan Al-'Uzza adlı tanrıçanın putunun bulunduğu Nakhlah adlı bir yere göndermiştir. Halid, otuz atlının başında oraya vardı ve putu yok etti. Dönüşünde Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) ona orada başka bir şey görüp görmediğini sordu, Halid de "Hayır" diye cevap verdi. Ona putun yok edilmediği ve geri dönüp görevi yerine getirmesi gerektiği söylendi. Halid tekrar Nahle'ye gitti ve orada siyah, Habeşli (Etiyopyalı), çıplak ve dağınık saçlı bir kadın gördü. Kılıcıyla ona vurdu ve onu "iki parçaya" ayırdı ve sonra Peygamber (sallallahu aleyhi vesellem) onun gerçek Uzza olduğunu söyledi.
- Benim sorum şu: Bu olay sahih midir?
- Eğer doğruysa, bunu Peygamberimizin (sallallahu aleyhi ve sellem) savaşta bile kadınları öldürmeyi yasaklamasıyla ve İslam hukukunda mürted kadınların bile idam edilmemesiyle nasıl bağdaştırabiliriz?
Değerli kardeşimiz,
Uzza ile ilgili bilgiler tarih kaynaklarında geçmektedir. (bk. es-siret’l-Halebiye, 3/275)
Bu siyahi kadın gerçek insanlardan bir kadın değildir. Bizzat Uzza putunun kendisidir. Nitekim bu rivayete göre Hz. Peygamber (asm) de onun put olduğunu belirtmiştir.
Halid b. Velid’in Arapça söylediği şu şiirinin içeriği de bunu gösterir. O bu kadın kılığındaki putu kırdıktan sonra şunları söylemiştir:
“Ey Uzzu! Sen tenzih edilmeye değil, tekfir edilmeye layıksın. Çünkü görüyorum ki, Allah senin zelil, rezil etmiştir.” (es-siret’l-Halebiye, a.y.)
Vakidi de bu konuyu kitabının değişik yerlerinde kısa kısa anlatmıştır.
Fakat bu her iki kaynakta da bir tashih söz konusu olmamakla beraber, söz konusu kadının Uzza’nın kendisi olduğunda hemfikirdir. (bk. Vakidi, el-Meğazi, 3/873-874)
Daha başka kaynaklarda da Peygamberimiz (asm) tarafından “söz konusu kadının uzza olduğunun bildirildiği” yazılıdır. (bk. İbn Kesir, el-Bidaye ve’n-Nihaye, 4/314-315)
Başka putların yanında da başka kadınlar bulunmuştur. Bunlar cinlerden / şeytanlardan kendi kullarına bazen seslenip onları puta tapmaya teşvik ediyorlar. Putçuluğun devam etmesinin altında yatan sebeplerden biri de bu olsa gerektir.
Özetle, sorudaki kadının insan kadınla hiçbir ilişkisi yoktur. Parçalanması da asla insandan bir kadının öldürülmesi şeklinde yorumlanamaz.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Peygamber efendimiz, "Babam nerededir" diye soran bir kimseye, "Benim babam ve senin baban ateştedir" demiş. Buna göre Peygamberimizin babası cehennemlik midir?
- Peygamberimiz putperest tapınaklarına izin verdi mi?
- Akabe Biatının en küçük üyesi bir çocuk muydu?
- "Mahremi ile zina edeni öldürün." ve "Mahremi ile zina eden cennete giremez." hadislerine göre bu günahın affı yok mudur?
- Peygamberimiz navra isimli bir krem mi kullanırdı?
- Halid b. Velid ve Malik b. Nüveyre olayının aslı nedir?
- Cennet ehli kapıdan girerken omuzları ezilir mi?
- Hz. Zeyneb validemize kim dünürcü oldu?
- Mekke'nin fethinden sonra Peygamberimiz putperestlere ibadet hürriyeti vermiş midir?
- Bir kadın çocuğuna ve kocasına bakmak zorunda mıdır?