Birden fazla kişilik taşıma hastalığı hakkında bilgi verir misiniz?
- Birden fazla kişilik taşıma hastalığı (Dissociative Identity disorder) hakkında bilgi verir misiniz, dinimiz bu hastalığa nasıl bakıyor?
Değerli kardeşimiz,
Bu rahatsızlık psikoloji literatüründe varolan ve çekirdek, yani asıl kimliğini oturtamamış veya oluşturamamış insanların hayatlarını devam ettirme adına, birbirinden bağımsız kimlikler geliştirmesini ifade eden bir rahatsızlıktır.
Çocukluk döneminin travmaları bu duruma sebep olur.
İslam'ın bu hastalığa bakışına gelince;
Bu durum çevrenin fıtrata aykırılığı sebebi ile fıtratlara verdiği zararı ifade etmektedir.
İslam'da insan hakkı çok mühimdir. Rabbimiz insan hakkıyla mahşere gelmememizi hatırlatıyor.
Bu zaviyeden bakınca mesele kişiyi o hale getirenlerle alakalıdır ve bu hak bu dünyada veya ahirette o kişi(ler) veya kurumlardan alınacaktır.
Hastanın kendisine gelince; iradesini işletemediği davranışlardan sorumlu değildir. Hastalığının farkına varmasıyla da bundan kurtulma sebebplerine başvurması kendi adına sorumluluğudur. Çözüme adım atmadığı her adım yüzünden yaşadığı olumsuzluklar da kişiden sorulacaktır.
Farklı varlıklar elbette suistimal adına şeytani bir gaye için kişinin bu zayıflığından istifade edecektir. Bu durumda hasta olan kardeşimiz maddi manevi tedbirlerle bu zayıflığını acilen gidermesi gerekmektedir. Kendisi buna malik değilse, bu duruma sebep olanlar bundan sorumlu olurlar.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Birden fazla kişilik taşıma hastalığı (Dissociative Identity disorder) hakkında bilgi verir misiniz, dinimiz bu hastalığa nasıl bakıyor?
- Deve idrarı ile tedavi etme konusundaki hadis sahih midir, izahı nedir?
- Korona virüsten çok endişe ediyorum, ne yapmalıyım?
- Mucize var mı?
- Taun (veba) nasıl bir hastalıktır?
- Taundan / vebadan kaçan harpten kaçan gibidir, sözü kimindir?
- Allah'tan sabır istemeyin, diye bir hadis var mı?
- Çaresi bulunamayan hastalıklarda ne yapmalı?
- Kanserin çaresini nerede aramalıyız?
- Hak Bir Olur. Halbuki 4 Mezhebin de Hak Olduğunu Kabûl Ediyoruz. Bu Nasıl Olur?