Sure okunurken yapılan hatalar namazı bozar mı? Hata yaptığımız zaman, sureyi baştan tekrar okumak sehiv secdesini gerektirir mi?
Değerli kardeşimiz,
El-Fevaid kitabında deniliyor ki:
"Namazda kıraatte fahiş hata yaptıktan sonra dönüp onu doğru okuyan kimsenin namazı bozulmaz. İ'rablarda da hatâ yapıp sonra bunu düzeltenin de namazı caizdir." (bk. Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 1/285-286.)
Namazlarda okunan sürelerda hata yapılırsa bakılır, eğer mana bozuyorsa namaz bozulur; mana bozulmadığı takdirde namaz bozulmaz.
Zammı süreyi okurken hata edilse ve o hatayı düzeltmek için baştan alınırsa sehiv secdesi gerektirmez. Ancak sure okunmasa veya yanlış yapılıp baştan alınmazsa sehiv secdesi gerekir.
Kişi bir ayete veya sureye başladığı zaman, eğer ezberinde ise artık ona devam etmesi gerekir; okumayı düşündüğü sureye geçmez.
İlave bilgi için tıklayınız:
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Namaz kılarken sure veya duayı yanlış okumak namazı bozar mı; tekrar baştan alınıp okunabilir mi?
- Kerahet vaktinde tahıyyâtü'l-mescid namazı kılınır mı?
- Hata ile adam öldürmenin hükmü nedir? Bir arkadaşın bir arkadaşa şaka yaparken onu öldürmesiyle dinen katil olmuş oluyor mu?
- Kasten namazı terk eden kâfir olur mu? Namaz kılmayanın hükmü nedir, namaz kılmayan kimseye ceza uygulanır mı?
- Peygamberimiz dışında diğer peygamberlerimizin de namaz kıldıkları ifade edilmektedir. Diğer dinlerde de namaz ibadeti var mıydı?
- Namaz kılarken zammı sureyi sırasına göre okumamaktan dolayı sehiv secdesi gerekir mi? Bir de yanlışlıkla aynı namaz içerisinde, örneğin ikindinin sünnetinde herhangi iki rekatta yanlışlıkla aynı sureyi okumak...
- Namazlarda farzlardan önce kılınması gerken sünnetler farzdan sonra kılınır mı? Örneğin, cemmaate yetişmek için sabah namazında önce farz, sonra sünnet kılınması gibi...
- Kolu olmayanın imamlık yapması caiz midir, namaz geçerli olur mu?
- İslamiyet'te rabıta var mıdır? Şeyhe rabıta yapmak caiz mi?
- Namazda Fatiha suresinin bir yerinde yanılıp aynı yerin tekrar edilmesi veya baştan okunması sehiv secdesini gerektirir mi?