Kadın erkek el ele tutuşup folklör oyunları oynaması caiz midir?
Değerli kardeşimiz,
Belli bir mesai sarf eden ve çalışan insanın dinlenmesi ve istirahat etmesi ne kadar hakkı ise, İslâm'ın yasakladığı sınırı aşmamak şartıyla, bazı oyun ve eğlencelerde bulunmak da mümkün ve normaldir. Ama bu oyun ve eğlencelerin bir ucu, dinimizin haram kıldığı şeyerden birisine yaklaşır ve bulaşırsa, o oyun meşruiyetini kaybetmiş olur.
Çeşitli adlarla yapılan “kültürel faaliyetler”de ve “spor müsabakaları”nda aynı şartları aramamız gerekir. Bunlar mubah ve meşru görülen daire içindeyse, haram olduğundan bahsedilemez. Meselâ bu faaliyetlerin bazısı erkek-kız karışık olarak icra edilirse, birtakım dinî mahzurları da beraberinde getireceği açıktır.
Çünkü dinen bir kimse ancak kendisine ebedî olarak nikâhı düşmeyen -anne, kız kardeş, hala, teyze gibi- kimselerle yalnız kalabilir, birlikte bulunabilir, elini tutabilir, konuşabilir. Bunun dışında, hayatî bir durum olmadığı müddetçe, bir erkeğin mahremi olmayan bir kadınla; kadının da mahremi olmayan bir erkekle birlikte bulunması, tokalaşması, elini tutması caiz görülmemiştir.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Müddesir suresi neden bahsetmektedir?
- Teşehhüdde okunan Ettehıyyatü, Salavatlar ve Rabbena duaları ayet midir dua mıdır?
- MESCİDLERİ, CAMİLERİ SÜSLEME
- SÂİME
- Dilekçem: Vicdanımdaki Ürperti, Pişmanlık Tövbedir
- Allah, riba (faiz) den gelecek geliri mahvedeceğini (Bakara 2/276) söylediği halde günümüzde bankaların çoğunun aşırı karlar elde etmelerinin hikmeti nedir?
- Maide 14. ve 64. ayetlerde, aralarına kıyamet gününe kadar sürecek düşmanlık ve kini salıverdik, denilmektedir. Ancak, Hristiyanların ve Yahudilerin kendi aralarında bir düşmanlıkları görülmemektedir?
- "Fasık övüldüğü zaman, Allah gazap eder." hadisini açıklar mısınız?
- Peygamberimizin "Cuma namazı vaktinde işe gidip para kazananların, kazandıkları para haramdır. Onlara bütün varlıklar ve melekler lanet eder." dediği doğru mu? Bu Hadisi şerif sahih mi?
- Osmanlılarda şeyhülislam nasıl belirlenirdi?
Yorumlar
Çok teşekkür ederim.. Saygılarımla... Allah'a emanet olun...
bu söylenenler duha dan hümeze surelerine kadar olan sıra içinde geçerli midir? Bilerek veya unutarak sure sırası ters okunursa sehiv secdesi gerekir mi?
1- Evet bu söylenenler diğer sureler için de geçerlidir.
2- Hayır, sureleri yukarıda anlatıldığı şekliyle okumayan kimseye sehiv secdesi gerekmez.
Allah razı olsun çok açıklayıcı
herkesden Allah razı olsun arkadaşlar ben namaz kılmak istiyorum ama dua ve sureleri hepsini bilmiyorum bildiklerim ,subuhaneke, ettehiyatü, allahümmesali ve barik, rabbenaatina duaları ve fatiha, kureyş, kevser, ihlas ve nas surelerini biliyorum bu dua ve sureler ile namaz kılabılırim inşallah.
ALLAH HEPİZNİZDEN RAZI OLSUN BENM DE KAFAMI AYDINLATTINIZ..
Allah razı olsun
ALLAH RAZI OLSUN
ALLAH hepinizden razi olsun tesadufi girdim bu siteye sizler var oldukca islam isigi sonmez......
ALLAH bu siteye emeği geçen herkesten razı olsun
GERÇEKTEN BU SİTE HARİKA HERKESE TAVSİYE ETMELİYİZ.ALLAH HEPİNİZDEN RAZI OLSUN....
Tesekkur ederim. Allah razi olsun.
Demek ki namazlarda sureleri sira atlamadan yukaridan asaga dogru okuyabilirsiniz, mesela zilzal suresi, adiyat suresi, karia suresi, Tekasur suresi, Asr suresi ve humeze suresi. Yada baska sureden baslayarak bøyle asaga dogru okuyabilirsiniz. Isterseniz de bir kac sure atlayabilirsiniz mesela Inna enzelnahu suresi, asr suresi, fil suresi, tebbet suresi ve nas suresi. (yani sira atlayarak)fakat yukaridan degil asagidan olarak cunku hocamiz bøyle anlatiyor yukarida ve bunda kerahet/mekruh da yoktur. Bøyle okuyabilirsiniz. Insallah herkes dogru yapar.
emekleriniz için ALLAH sizden razı olsun
ya ben yine anlamadım :((((
sevabına nail olmak nasib etsin ALLAH emeği geçen herkese
ALLAH RAZI OLSUN
"İkinci rek'atta, ilk rek'atta okuduğu sûre ve âyetin üstündeki sûre ve âyeti okumak namazı bozmaz, ancak mekruhtur."
Benim burda anlamadığım konu var. Örneğin 1. rekatte fil, 2. rekatta kureyş suresi okunursa mekruh mudur? Yani sıra atlamadan devam etmek, fil,kureyş,maun,kevser,kafirun,nasr,leheb,ihlas,felak,nas sırasına göre takip etmek mekruh mu?
Usul alimleri surelerin isimleri ile Kur'ân-ı Kerim'deki sıralarının tevkifi olup olmadığı konusunda değişik görüşler ortaya atmışlardır. Ancak Alimlerin genel kanaati surelerin şu andaki sırasına göre dizilişi, Allah'ın emriyledir ve Peygamber efendimiz de bu emre göre yazdırmıştır.
Bazı surelerin bir tek ismi varken, bazılarının iki ve daha çok ismi bulunmaktadır. Meselâ Fatiha suresinin 20'den fazla ismi vardır. Aynı şekilde Enfâl suresinin diğer bir adı Bedr Suresi; İsrâ'nın, Subhân ve Beni İsrâil; Tâhâ'nın, Kelîm; Şuarâ'nın, Câmia; Neml'in Süleyman; Fâtır ın, Melâike; Zümer in, el-Guraf; Gâfir'in, et-Tavl ve Mü'min; Muhammed in, el-Kıtâl; Haşrın, Beni Nadir; Saff'ın Havâriyyin; Kâfirün'un el-Mukaşkışe suresidir (Geniş bilgi için bk. Suyûtî, İtkân, I, 52-55). Bu arada iki veya daha çok sureye birden bir ad verildiği de görülür. Meselâ Bakara ve Âlu İmrân surelerine Zehrâvâtı; Felâk ve Nâs surelerine Muavvizetân; ilk yedi uzun sureye es-Seb'ul-Mesâni'de denilmektedir.
Surelerin Kur'ân-ı Kerim içinde sıralanmalarına gelince;
Ayetlerin sureler içindeki sıralarının bizzat Hz. Peygamber tarafından bildirildiğinde şüphe olmadığı halde, surelerin tertibinin de Hz. Peygamber tarafından yapıldığı veya Hz. Peygamber'in vefatından sonra Sahabenin ictihadı ile yapıldığı da iddia edilmektedir (Suyûtî, İtkân, I, 62-63). Halen elimizde bulunan Hz. Osman'ın İmam Mushafı'ndan istinsah edilen ve bütün İslâm âleminde yaygın durumdaki mushaf dışında diğer bazı mushaflardaki surelerin tertibinde ve surelerin isimlerinde farklılıklar vardır. Meselâ Hz. Ali'nin mushafında sureleri nüzûl sırasına göre tertib ettiği bildirilmektedir. Ayrıca bu mushaflardaki sure sayılan da İmam Mushaftaki sayı (114 sure)dan farklıdır. Bunlarda bazı sureler birleştirilirken, bazı sureler de ikiye ayrılmış durumdadır.
Surelerin elimizdeki mushafta sıralanışlarının tevkifi olduğu görüşü, âlimlerin çoğunluğunca kabul edilmektedir (İbnul-Hisâr bu konuda sadece bu görüşü nakletmektedir). Hz. Peygamber'in her sene Ramazan ayında o zamana kadar nâzil olan sureleri Cibril'e mushaftaki sırasına göre okuduğu (mukabele ettiği -ki buna "arza" denilmektedir) ve Rasûlüllah'ın vefatından hemen önceki Ramazan'da yapılan arzada bu mukabele'nin iki defa olduğu rivayet edilmektedir (Buhari, Kitabu Fedâilul-Kur'ân, 7). Bugünkü sıraya göre sureler arasındaki münasebet son derece önemli olup surelerin tefsirinde müfessirlere yardımcı olmaktadır.
Elimizdeki mevcut mushafta ilk sırada Fâtiha suresi yer almakta, bunu es-Seb'u't-tıvâl adı verilen yedi uzun sure takip etmektedir. Bu yedi sureden sonrakilere yüzden fazla âyet ihtiva edenler manâsına "el-Miün" adı verilmektedir. Miün'dan sonra âyetleri sayısı yüzden az olan sureler gelir ki bunlara da "el-Mesâni" adı verilmektedir. Mesânî'den sonra gelen sureler sık sık Besmele ile birbirlerinden ayrıldıkları için "el-Mufassal" diye adlandırılırlar. Bunlar da kendi aralarında tıvâl, evsat ve kısâr olarak üç gruba ayrılmıştır. el-Mufassal surelerin ilkinin hangisi olduğu hususu ihtilâflıdır. 37. sure olan es-Sâffât ile 93. sure olan ed-Duhâ'ya kadar olan surelerden on ikisi el-Mufassal surelerin ilk suresi olarak gösterilmektedir. Genellikle kabul edilen görüşe göre tıvâl-i mufassal grubundaki sureler, Nebe' suresine kadar olan surelerdir. Nebe' suresi ile Duhâ suresi arasındakiler evsat; Duhâ'dan sonrakiler ise kısâr grubunu teşkil etmektedir.
Bildiğim kadarıyla Kur'an-Kerim deki sureler iniş sırasına göre sıralanmamıştır. Ku'an-ı Kerim deki surelerin sıralanışı peygamber efendimiz zamanında mı yapılmıştır?
Çok Açıklayıcı ve yaralı Bir Bilgi. Allah razı Olsun
1. rekatta Fil Suresini, 2. rekatat ise Kureyş Suresini okumanın bir sakıncası yoktur. Zaten cümleye dikkat edilirse "ikinci rekatta bir öncei sure okunursa" deniliyor. Demekki 2. rekatta sonraki sure okunursa mekruh olmaz. Sıra atlamadan sure okumanın ya da iki ve daha fazla sure atlayarak okumanın bir sakıncası olmaz.
Kısa surelerin sıralanışı: Fil suresi, Kureyş suresi, Maun suresi, Kevser suresi, Kafirun suresi, Nasr suresi, Tebbet (Leheb) suresi, İhlas suresi, Felak suresi, Nas suresi.
Allah sizlerden razı olsun tatmin edici cevabı aldım FİEMANİLLAH
allah razı olsun.