Fazla kaza namazı kılmanın hükmü nedir?
Cevap
Değerli kardeşimiz,
“Fazlanın hükmü nedir, ölçüsü nedir?” bunu bilmek gerekir.
Şunu söyleyebiliriz ki, bir şeyin fazla olması, onun ihtiyaçtan fazla olması anlamına gelir.
Buna göre, eğer bir insanın fazlaca kazası varsa, onun fazla kaza namazı kılması -aşırı manasında- fazla sayılmaz ve kılması da gereklidir.
Ancak kişi üzerinde kaza olmadığına kanaat getirdiği halde, sürekli kaza namazı kılması isabetli değildir. İhtiyat payı olarak “belki de kazam var” diyerek bazen kılabilir, fakat bunu sürekli kılması aşırı sayılabilir.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
Yazar:
Sorularla İslamiyet
Kategori:
Yorum yapmak için giriş yapın
veya kayıt
olun
BENZER SORULAR
- Mesai saatleri içinde namaz kılmanın bir adabı var mı?
- Mezheplere göre tahiyyatü'l-mescid namazı kılmanın hükmü nedir?
- Namazı vakit girince kılmanın bir yolu var mı?
- Neden namaz kılıyoruz, namaz kılmanın faydası nedir?
- Namazı vaktin sonunda kılmanın bir günahı var mıdır?
- Namazı cemaatle kılmanın fazileti ve ehemmiyeti hakkında bilgi verir misiniz?
- Camide namaz kılmanın önemi nedir?
- Cemaatle namaz kılmanın âdâbı nasıl olmalıdır?
- Deprem bölgesinden sıkça sorulan sorular nelerdir?
- Vitir namazı nedir, kaç rekattır, nasıl kılınır?