Farklı fiil çekimleri, ayetlerin anlamını değiştirir mi?
- Ahruflardaki faklı fiil çekimleri, bazı ayetlerin anlamlarını değiştirmekte midir?
- 2:184. ayet-i kerimesi, Allah’ın emrinde Hafs ve Verşler’de farklılık vardır. Biri fakir adam (tekil çoğul) diyor, diğeri fakir bir kişi (tarafsız tekil) diyor.
- Lütfen bana yardım edin, çünkü bu soru İslam hakkındaki son şüphemdir.
Değerli kardeşimiz,
Burada söz konusu kelimeyi sadece Nafi'nin Verş rivayeti değil İbn Kesir de çoğul olarak okuyor. Diğerleri ise tekil olarak okuyor.
Bu ve benzeri farklılıklar gramatik farklılıklar dediğimiz kıraat farklılıklarıdır. Bunların tamamı Kur'an içinde mana zenginliği oluşturmakta ve bu okumalar Kur'an'ın diğer ayetleri gibi nakledilmiş ve günümüze kadar hiçbir değişime uğramadan hem şifahi olarak hem de kitabi olarak gelmiştir.
Bu tür okumalarla ilgili hem gelenekte hem de modern dönemde sayısız çalışma yapılmış ve akademik anlamda incelemeye tabi tutulmuştur.
Burada Kur'an orijinalliği ve otantikliği ile alakalı zerre kadar bir şüpheye mahal yoktur. Bunların hem tarihsel hem de epistemolojik değeri bahsedildiği gibi hem klasik çalışmalarda hem günümüzde Batı dahil olmak üzere birçok akademik eserde incelemeye tabi tutulmuştur...
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Kuran'ı Latin harflerle okumak uygun olur mu?
- Allah Kur'an'da neden biz onların kalplerini ve gözlerini diyerek çoğul kullanıyor da, kulağına diyerek kulağı tekil kullanıyor? Ayetin kelimelerini tahlil eder misiniz?
- Nisa Suresi, 37 ve 38. ayetlerin nüzul sebepleri nelerdir, ayette cimriler kafirlerle eş mi tutulmuştur?
- İsra Suresinde, o-biz-o-biz ifadeleri neden arka arkaya gelmiş, hikmeti nedir?
- Kevser suresindeki belagattan bahseder misiniz?
- Hz. Muhammed, bütün ayetleri her zaman açıklamış mıdır?
- Ayetlerin sonunun nun ve mim ile bitmesinin hikmeti nedir?
- Bazı ayetlerde bir cennet var derken, bazılarında birden fazla cennetlerden bahsedilmesi nasıl açıklanabilir?
- Ayette, başörtüsü emrinin olmadığı söyleniyor, açıklar mısınız?
- Allah Kur'an'da neden, "biz onların kalplerini ve gözlerini" diyerek çoğul kullanıyor da, "kulağına" diyerek kulağı tekil kullanıyor?