Dağlar yerinde mi duruyor, yoksa yürüyor mu?
- Rad suresi 3. ayette, Enbiya suresi 31. ayette, Lokman suresi 10. ayette “sabit dağlar” ifadesi geçiyor. Nahl suresi 88. ayette ise dağların yürüdüğünden bahsediyor.
- Şimdi biz dağlar Kuran’a göre hem sabit hem sabit değil mi diyeceğiz?
- Ben Kuran’ın beyanına muhalif bir şey demekten korkuyorum, o yüzden size soruyorum ne dememiz gerek diye?
- İkisi de doğrudur mu demeliyiz?
- Eğer ikisi de doğru ise bunun açıklaması nedir?
Değerli kardeşimiz,
Sabit dağlardan maksat, yeryüzüne çakılmış olan dağlardır ki, Kur'an'ın ifadesiyle dünyanın dönüşü esnasında sarsılmasını engellerler.
Dağların yürümesi ise, dünyanın dönmesi, hareketi sebebiyledir. Yani dünyayla birlikte dağlar da geçip gitmektedir.
Dolayısıyla Neml suresi 88. ayet dünyanın döndüğüne işaret etmekte, diğer ayetler ise bu dönüş esnasında sarsılmaması için üzerine ağır dağlar yerleştirildiğinden bahsedilmektedir.
Tıpkı başı üzerinde bir testiyle yürüyen adam gibi düşünülebilir. Testi baş üzerinde sabittir, ama adamın yürümesiyle birlikte o da yürümektedir.
Bir görüşe göre ise bu ayette dağların yürümesinden maksat, kıyamet gününde yerlerinden kopup toz duman haline gelerek yürümeleridir. Ancak ayetin devamı dikkate alındığında, birinci mananın daha kuvvetli olduğu anlaşılmaktadır.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Neml suresi 88. ayet, levha tektoniğine mi işaret ediyor yoksa kıyametteki duruma mı?
- Dağlar yukarıdan aşağıya mı atıldı?
- Ayette geçen revasiye, sadece dağlar manasına mı gelir?
- Kıyamet vakti dağlara neler olacak?
- Dağların Görevi [Kur'an Mucizeleri]
- Enbiya suresi 31. ayetin Türkçe mealindeki “sarsıntı” zelzele mi yoksa başka bir anlama mı geliyor?
- Ehl-i kitabın bazıları cennetlik midir?
- "Sen dağları görürsün de, yerinde durur sanırsın. Oysa onlar bulutun yürümesi gibi yürümektedirler." (Neml, 27/88) ayetini açıklar mısınız?
- Dağların sarsıntıları önlemediği, ilgili ayetlerin bilimle çeliştiği iddiasına ne dersiniz?
- Dağlar sabit ise, aşınması nasıl açıklanabilir?