Borç alıp verirken, paranın değer kaybının alınabileceğini ifade eden fetva ile amel etmek doğru olur mu? Böyle bir fetva yeterli midir?

Tarih: 24.06.2008 - 13:17 | Güncelleme:

Soru Detayı

Borç olarak alınan paranın,ödenirken değerinin yükselmesi faiz değildir şeklinde cevaplar mevcut. Sitedeki "Altın ve Gümüş Paraların Değişmesi" başlıklı yazıda islam alimleri arasında fikir birliği olmadığı görülüyor. Sadece Ebu Yusuf'un, değeri ile ödeneceği fetvası var. Şüpheli olan bu duruma yalnızca bu fetvaya dayanarak faiz değildir, caizdir demek doğru mudur? Açıklama yapabilir misiniz?

Cevap

Değerli kardeşimiz,

Bu konu, cevap ve yorumlarıyla taşınmıştır, okumak için tıklayınız...

Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?
Yazar:
Sorularla İslamiyet
Okunma sayısı : 1.000+
Yorum yapmak için giriş yapın veya kayıt olun