Bazı kimselerin, hastalıklarının iyileşmesi veya işlerinin iyi gitmesi niyetiyle papazlardan dua etmelerini istemelerinin bir sakıncası var mıdır?
Değerli kardeşimiz,
Ayet veya hadislerde -şifa niyetiyle- papaza gitmenin haram olduğunu gösteren bir ifadenin olacağını düşünmüyoruz. Çünkü İslam dinine girenlerin bir papazdan şifa beklemesi âdeti ancak 20. asrın cahiliyetinde ortaya çıkmış bir saplantıdır.
İslam’a göre, genel prensip olarak Kur’an ayetleri ve hadislerde gösterilen Allah’ın isim ve sıfatları dışında bir muska veya okumakla şifa beklemenin caiz olmadığı bilinmektedir. (bk. İbn Hacer el-Heytemî, el- Fetava’l-hadisiye, s.48) Bir papazın bunları okumadığında şüphe yoktur.
Özel olarak bu konuda alimler, şifa niyetiyle bir kiliseye, bir papaza gitmenin caiz olmadığı hususunda açıkça fetva vermişlerdir. (bk. Fetava’l-lecneti’d-daime, rakam: 8122).
Bir hadis rivayetine göre Peygamberimiz (asm) şöyle buyurmuştur:
“Şirk içermediği sürece rukye yapmak / okumak, üflemekle tedavi etmek veya tedavi olmakta bir sakınca yoktur.” (Müslim, Selam, 64).
Teslis şirkinin içine düşmüş bir papazın okumasında, bu teslis şirkinin bulaşmadığını kim garanti edebilir?!..
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Şifa için vücuda dua yazmanın bir sakıncası var mı?
- Ağrıyan yere sağ eli koyup dua etmek sünnet mi?
- Okunmuş ipliği, kolye ya da bileklik olarak takabilir miyim?
- Hucurat suresi şifa için okunur mu?
- Teberrük 2- Hz. Yakup (as)’ın gömlekle teberrükü
- Suya ya da sirkeye dua okumanın hükmü nedir?
- Gavsların varlığını ve evliyalardan istiğasenin caiz olduğunu söyleyen alim var mı?
- Birinin bize aşık olması için Enfal suresi 63. ayeti okumak büyü mü?
- Huysuz ve ağlayan çocuklar için hangi dua ve sureler okunabilir?
- NOEL