Allah'ın kendini yok etmesinin muhal olmasının nedenleri nedir?
- Bu konunun muhal olmasını kelamcılar ve İslam Filozofları nasıl açıklamıştır?
- Açıklar mısınız?
Değerli kardeşimiz,
Allah’ın kendini öldürmesi demek, varlıkta Allah diye ezeli bir varlığın bulunmaması demektir. Ezelî bir vacibu’l-vücud olan Allah’ın varlığı olmazsa, hiçbir varlık söz konusu olmaz. Bu gibi saçmalıklar eskiden yoktu. Bununla beraber, kelamcılar benzer bir konuda şu mütalaada bulunmaktadır:
Var olan varlıklar üç çeşittir:
Birincisi: Varlığı aklen vacip, yokluğu imkânsız olandır ki bu Allah’tır.
İkincisi: Varlığı aklen muhal / imkânsız, yokluğu vacip olandır ki, bu da Allah’ın hayalî bir ortağıdır.
Üçüncüsü: Varlığı ile yokluğu aynı seviyede iman dairesindedir ki, bunlar da yaratılmış bütün varlıklardır.
Felsefeciler de Allah’a “vacibu’l-vücud” unvanını vermek suretiyle onun var olmaması veya ölmesi, yok olması -akıl, fikir, felsefi düşünceye göre- imkânsız olduğuna dikkat çekmişlerdir. Öyle bir tasavvur, insanlar da dahil her şeyin -yok olması değil- var olmamasını gerektirir. Bu takdirde herhangi bir görüşten, yorumdan, tasavvurdan, hayalden, tefekkürden söz edilemez.
Unutmamak gerekir ki, “Mevcut realiteler mevhum kuruntular üzerine tesis edilmez.”
İlave bilgi için tıklayınız:
- Allah kendisini öldürüp tekrar diriltebilir mi?
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Lazarus sendromu nedir, tavrımız ne olmalı?
- VÜCUD
- Tevhid ilmi öğrenmek farz mıdır?
- Tasavvuf şirk dini midir?
- "Kur'an'a neden inanıyorsun, Allah emrettiği için. Allah'a neden inanıyorsun, Kuran'da yazdığı için. Bu kısır bir döngüdür." diyen ateiste nasıl cevap vermeliyiz?
- Allah için “varlık” tabiri kullanılamaz mı?
- "Allah’ın varlığı, zatının icabıdır." sözü ne demektir?
- Eşler arasındaki sevgi ve merhamet Allah'ın varlığına nasıl delil olabilir?
- İslam alimlerinin, Allah yarattığının dışındadır, diye bir ifadeleri var mı?
- TESELSÜL