Allah için “varlık” tabiri kullanılamaz mı?
- Bir tane forumda “Yaratıcılık sıfatı olan birisi (Allah c.c) zamanın ve mekanın ötesinde bir şeydir, bu yüzden Allah’a varlık demek yanlıştır. Varlık kainatın yaratılmasıyla ortaya çıkan bir kavramdır.” diye bir yorum gördüm bu doğru mu?
- Mesela biz insanlar bir varlığız. Allah da bir varlık değil midir?
Değerli kardeşimiz,
Kur'an-ı Kerim'de Allah, “Doğurmamış ve doğmamıştır.” (İhlas, 112/3) “O’na benzer hiçbir şey yoktur.” (Şura, 42/11) buyurmaktadır.
Bu yönüyle Allah kendisi dışındaki varlıklar gibi bir “varlık” değildir. Yani var olmak için -haşa- kendisi için bir sebep / neden yoktur.
Ancak Allah’ın zat ve sıfatıyla var olduğu; başlangıç ve sonunun bulunmadığı cihetiyle O, vardır ve var olmaya devam edecektir. Çünkü Allah’ın varlığında ve birliğinde hiçbir şüphe bulunmamaktadır.
Unutmamak gerekir ki, yegane vacip varlık Allah Teâlâ’dır ve O’nun yokluğu asla düşünülemez.
İlave bilgi için tıklayınız:
- Vücud sıfatı, zatın aynı mıdır?
- VACİBU'L-VÜCUD
- VÜCUD.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Var ve yok kavramlarını nasıl açıklayabiliriz? Tarifi yapılabilir mi?
- Allah'ın sıfatları nelerdir, nasıl anlaşılmalıdır?
- İdealizme göre madde diye bir şey yok mu?
- Allah eserini yaratmadan kendi güzelliğini göremez miydi?
- Allah iş yapmak için kendi sıfatlarına ihtiyaç duyar mı?
- Hayat Ve Ölüm
- Tasavvufta ilerlemiş İslam alimleri insanlar ile Allah'ın ayrı varlık sayılmasını istememişler midir?
- KIYÂM Bİ-NEFSİHİ
- Allah'ın bizi sonradan yaratmasına mahluk diyemiyorum, kadim de değil, bunu nasıl anlatmalıyız?
- Allah’ın, yarattığı mahlukatta tecelli etmeyen isimleri nelerdir?