Şapka takmanın hükmü nedir?
Değerli kardeşimiz,
İman ve küfür kalbe ait sıfatlardır. Bazen imana veya küfre delalet ve işaret eden bazı fillerden ve davranışlardan dolayı insanlar vasıflandırılabiliyor. Mesela, bele takılan ve rükua gitmeye mani olan “zünnar” dediğimiz kemere benzer bir takıyı, eskiden sırf imana zıtlıktan dolayı ehl-i küfür takıyorlardı. İşte böyle bir takıyı takan bir insana doğal olarak “kâfir” denilirmiş. Bunu takanın kalbine bakma imkanı olmadığından mü’min bile olsa “kafir” damgasını yemekteydi.
Sizin sorduğunuz şapka için de aynı inanış hakimdir. Şapkanın anlamı -önündeki çıkıntıdan dolayı- “Ben Allah’ın önünde secde etmem.”dir. Bu yüzden tüm İslam âlimleri, “Şapka küfür alametidir. Bunun için şapkayı şaka ile dahi başına koyan kâfir olur.” demişlerdir.
Bu kadar muhakkik âlimlerin bu hükmü elbette haktır. Bunun aksini söylemek ne bizim ne de kimsenin haddine düşmemiştir.
Ama kişinin niyeti güneşten korunmak gibi sağlık amaçlı olursa, inşallah caiz olur. Ama herhalükârda şapkanın takılmaması tavsiye edilir.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Şapka giymenin hükmü nedir?
- Çocuklara, güneşten korunması için siperli şapka takmak caiz midir?
- Üniversitelerin mezuniyet törenlerinde kep takılması caiz mi?
- Allah tek ve yalnız olduğundan sıkılıyor mu?
- Cehenneme girmek mi, yoksa yok olmak mı daha iyidir?
- Dâbbetü'l-arz nedir, çıkmış mıdır?
- İncil'in tahrif süreci hakkında bilgi verir misiniz?
- İnsan takvasını her zaman nasıl koruyacak?
- Domuz kalp kapakçığı ve domuz kalbi insana nakledilebilir mi; böyle bir nakil caiz mi?
- Allah madem geleceği biliyor, neden hayat daha devam ediyor?
Yorumlar
Şeyhülislam Zenbilli Ali Efendi'nin ''Şapkayı şaka ile dahi başa koymaya hiçbir cevaz yok''demesiyle beraber bütün şeyhülislamlar ve bütün ülema-i İslam cevazına müsaade etmedikleri halde;siz nasıl oluyorda güneşten korunmak niyetiyle takılırsa caiz olur inşaallah gibi bir fetva verebiliyorsunuz.Sanki bugüne kadar kimse güneşten rahatsız olmamış ve sanki güneş sadece ahirzaman müslümanlarının kafasına geçermiş gibi güneşten korunmayı bir özür olarak gösterip şapka gibi istiklal mahkemelerinde asılan binlerce alime rağmen bu fetvayı vermek caiz değildir diye inanıyorum.