Saç, kan, meni tahliliyle, zina suçu belli olacağına göre, ayette geçen dört erkek şahit konusu geçersiz midir?
- Bana sorulmuş şu soruya ilmi, akli ve mantıki cevap verirseniz memnun olurum: "Kuran'ın her ayeti kıyamete kadar geçerlidir." diyenlere!!
- Kadınlarınızdan zina edenlere karşı, içinizden dört şahit getirin....(Nisa/4)
- Zina eden kadınla zina eden erkekten her birine(şahitle ispatlandıktan sonra) yüz sopa vurun.... (Nisa/2)
- Gerçekten birisinin başına bu iş gelse ve 4 şahit bulamasa, ''ispat edemedim kaderime razıyım'' diyerek Kuran'a mı uyacak, yoksa tıp biliminin gücüyle kişiden alınacak saç, kan, meni... örnekleriyle bu işi şahitsiz mi çözecek!!!
- Kuran'andaki net!! Emre uymadığı için günahkar mı olacak?
Değerli kardeşimiz,
Sorunuza cevap vermeden önce, sizi incitme-kırma kasdı olmaksızın şu hususların tarafınızdan bilinmesi gerektiğini düşünüyoruz.
Müslüman, gayri müslim, ateist, kadın ya da erkek hangi tür eğitim almış olursa olsun, herkesin ama istisnasız herkesin, Kur'an ile hemhal olması çok sevindirici bir durumdur. Ancak, sadece bir veya birkaç ayetin mealini okuyarak oradan hemen hüküm çıkarmaya kalkmak kolay bir iş değildir. Sizin sorunuzda da böyle bir durum mevcuttur.
Eğer yanlış anlamadıysak, sorunuzda Kur'an'ın o konudaki çok açık ve net hükmünü bırakarak, hemen bir test ile gerekli cezanın verilmesi gerektiğini ifade ediyorsunuz. Bu doğru bir yaklaşım tarzı değildir.
Sorunuzun dört boyutu vardır:
1. Kur'an'ın bilim ile çelişmesi ya da çatışması: Kur'an bilimle çatışmaz. Sizin sorunuzda da zaten böyle bir durum yoktur.
2. Çocuğun nesebi: Bugün DNA testleri ile yapılan incelemeler sonrası tıb ilmi % 100 diyememekte, % 99 diye sonuç vermektedir. Ancak güncel hukukta % 99 olarak verilen sonuç babalık davalarında delil olarak kabul edilmektedir. Ama bunun bizim konumuzla alakası yoktur.
3. Zina edenlere uygulanacak had cezası: Öncelikle şu bir genel-külli kaidedir ki "Şüphe ile had cezaları düşer."
Bilimsel sonuçta ise % 100'lük bir sonuç bulunmamaktadır. Bu durum, çocuk olduğu durumlarda böyledir. Zina durumu daha farklıdır. Bunun dinen de böyle olduğunu kabul edersek, yani DNA testi ile zina isbatı yoluna gidersek, toplumda çok büyük huzursuzluklar çıkacağı gibi, insanlar hakkında yanlış kararlar alınmasına da sebep olunabilir.
Örnek vermek gerekirse, bir kişi bir başkasına kızarak onun menisini bir şekilde elde edip bir başka bayanın üzerine veya vajinasına koyabilir ya da bir bayan işçi, patronundan para koparabilmek için mahkemeye giderim tehdidi ile onun menisini kendi üzerine bulaştırabilir. Bunun yaşanmış örnekleri basında yer almıştır. Siz de kabul edersiniz ki böyle bir sonuçta kişiye haksızlık ve iftira edilmiş olur.
Ayrıca, yapılan tahlillere ve tahlil yapanlara şüphe girebilir.
Bu açıdan zina suçunun tesbiti için dört şahidin dışındaki delillere bakarak hüküm vermek yeterli olmayabilir. Öyleyse dört şahidin hükmü, her zaman en sağlamı ve geçerli olanıdır.
4. Kur'an'daki hüküm aynen geçerlidir. Burada ceza vermekten ziyade insanların basit bir şekilde iftiraya uğramalarının yolu kapatılmış bulunmaktadır.
Eğer taraflar karı-koca iseler, iddiada bulunana kişi dört şahitle isbat edemese de ayrılma yoluna gidebilir veya mülaane ile ayrılırlar.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- DNA testi ile zina ettiği belli olan kişiye recm cezası uygulanır mı? Zina cezasının uygulanması için dört şahit gerekiyor...
- TA'N-I ŞÜHÛD
- Had uygulaması için, zina yapıldığı nasıl ispat edilir?
- İmam nikahı için şahit yeterliliği nasıldır?
- Talak suresi 2. ayete göre kadınlar da şahit olabilir mi?
- Kuran-ı Kerim'de recm cezası var mıdır?
- Kötü niyetli dört kişi zina iftirasında bulunursa recm uygulanır mı?
- Zina suçunun tespiti için şart nedir, hangi durumlar tam olarak zina sayılır?
- ŞAHİT (ŞAHİD)
- YARGI (KAZÂ)