Peygamberlerin günahı yoktur; peygamberlerde zelle olacağı söyleniyor. Peygamberlerin günahsız olması ne demektir?
Değerli kardeşimiz,
Kur'an'da geçen kelimelerin hangi anlamda kullanıldığı çok önemlidir. Peygamberlerin masum olduğu düşünülürse, bunun kesinlikle bilinçli bir isyan olmadığı açıkça anlaşılır.
Nitekim bundan önceki ayetlerde olay anlatılırken Hz. Âdem (as)'in bu sözü unuttuğu belirtilir:
"Andolsun, bundan önce biz Âdem'e (cennetteki ağacın meyvesinden yeme diye) emrettik. O ise bunu unutuverdi. Biz onda bir kararlılık bulmadık." (Taha, 20/115)
Demek Hz. Âdem (as)'in bu davranışı Allah'ın emrine karşı gelmek gibi bilinçli bir hareket değildir. Bu nedenle ayeti bizim anladığımız "isyan" olarak değil şöyle anlamak mümkündür:
"Bunun üzerine ikisi de o ağaçtan yediler. Hemen ayıp yerleri kendilerine açılıp görünüverdi. Ve üzerlerine cennet yaprağından örtüp yamamaya başladılar. Âdem Rabbinin emrinden çıktı da şaşırdı." (Taha, 20/121)
İlave bilgi için tıklayınız:
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Hz. Âdem günah işlemiş midir?
- Şeytan cennetten kovulduğu halde, nasıl Hz. Adem'e yasak meyveyi yemesi için vesvese vermiştir?
- Hz. Adem (a.s.) bir günahtan ötürü dünyaya gönderilmiştir. Biz günah işlemeden bu dünyaya gönderilmemizde seçme hakkımızın olmaması konusunu izah eder misiniz?
- Hz. Adem neden ilk olarak dünyaya değil de cennete gitmiştir?
- Hz. Âdem'in cennette günah işlemesi, ismet sıfatına ters değil mi?
- Peygamberlerin bir çoğunun aynı soydan gelmelerinin sebebi nedir?
- Güzel hitap için hangi dua okunmalı?
- Hz. Adem, Allah'ın ahdini unuttu mu, yoksa unutmadı mı?
- Hadiste bildirildiğine göre: Hz. Musa (as), Hz. Adem (as)'e "'İnsanları işlediğin günah sebebiyle cennetten çıkardın." suçlamasına, "Allah'ın beni yaratmadan önce hakkımda takdir etmiş olduğu bir iş konusunda mı beni yargılıyorsun?" cevabını vermiş...
- Şeytan kendine mi vesvese verdi?