Mecburi İlksan üyeliği sonucu alınan toplu para faiz mi?

Tarih: 17.04.2026 - 16:04 | Güncelleme:

Soru Detayı

Devlet okulunda çalışan biz sınıf öğretmenlerinin her ay maaşından İlksan isimli bir yardım sandığı için zorunlu kesinti yapılıyor. Çıkmak istesek bile sistemden çıkamıyoruz dolayısıyla her ay maaşımızdan ufak da olsa bir kısmı oraya aktarıyorlar. Ve Allah izin verirse emekli olma durumunda mecburi üyeliği olan biz öğretmenlere kesilen para üzerinden bir çeşit ikramiye veriyorlar. (Birikmiş Meblağ) + (Birikmiş Meblağın %150 Oranı) + (Son aidatınızın 100 Katı) + (Son Aidatınızın 4 Katının Hizmet Yılı ile çarpımı) şeklinde. Benim kafama takılan her ay lira üzerinden kesinti yapıp en son yine lira üzerinden yukarıda belirttiğim çarpanlar sonucu toplu para vermelerinde bir faiz durumu var mı? Bir Müslüman olarak kafama çok takılıyor. Faiz durumu varsa ne yapmalıyız? Ülkenin mevcut enflasyon gerçeğini de düşününce ortada büyük bir mağduriyet oluşuyor. Bu konuda sizlerin görüşlerini merak ediyorum.

Cevap

Değerli kardeşimiz,

Bu kuruluş ticaret yapmıyor, okuyarak aldığımız bilgiye göre faizle de para kazanmıyor, devletin çıkardığı kanun sebebiyle mecburi/zorunlu kesinti yapıyor ve bu kesintilerden biriken para ile üyelerine karşılıklı hibe esasına dayalı yardımlar, ödemeler yapıyor.

İşte bu bilgi doğru ise yardımı almak helal olur; yardımın herhangi bir esasa göre hesaplanması sakınca teşkil etmez.

Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?
Yorum yapmak için giriş yapın veya kayıt olun