İslam tarihinde çocuklarla zifaf olmuş mudur?
- Eğer olmamışsa neden çoğu müfessir Talak 4’deki “henüz adet görmeyenler” ifadesini çocuk olduğu için henüz adet görmeyenler olarak anlamıştır?
- Bu kadar çok müfessirin böyle anlamasının bir nedeni olmalı diye düşünüyorum. Bana bu düşüncemin yanlış olduğunu ispatlar mısınız?
- Ben bu düşüncemin yanlış olduğuna inanmak istiyorum.
Değerli kardeşimiz,
Ayet hiç zorlanmadan “Bir arıza yüzünden, yaşı geldiği halde âdet görmeyenler” şeklinde anlaşılıyor ve böyle anlamak gerekirdi.
Farklı coğrafyalarda ve kültürlerde, henüz âdet görmeyen kız çocuklarıyla evlenme âdetleri olabilir; bazı müfessirler bu yüzden öyle anlamış olmalılar.
İslam, hayatı ve sağlığı korumayı ilke olarak benimsemiştir ve evlilikten maksat da aile kurmak ve üremektir.
Küçük kızlarla fiilen evlenmek hem sağlığa zararlıdır hem de evlenmenin amacına ters düşer.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- İddet konusunda İmam Mücahid, henüz kelimesini kullanmış mıdır?
- Evlilik Öncesi Tarafların Birbirini Tanımasında Ölçü Ne Olmalıdır?
- Aileden gizli olarak kıyılan nikâh geçerli midir?
- Kadının iddeti ne zaman başlar ve biter?
- Ayet küçük yaşta evlendirmeye izin mi verir?
- Talak Suresi 4. ayetinde geçen "Adet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır" hususunu açıklar mısınız? İslamda evlilik yaşı kaçtır?
- Talak suresi 4. ayete, henüz adet görmeyenler, diye meal vermek yanlış olur mu?
- Zifaf olmadan erkek kadını boşarsa bir talak mı gerçekleşir?
- Gerdek gecesinde neler yapmamız gerekir?
- Bir kızın, anne ve babanın rızası olmadan bir erkekle nikah kıyması doğru mudur?