Kulum sen varsan ben yokum, sözü kimindir?
“Kulum sen varsan ben yokum, ben varsam sen yok olursun.”
- Bu sözün kaynağı nedir, ne anlama gelmektedir, doğru mu ve sahih mi?
Değerli kardeşimiz,
“Kulum sen varsan ben yokum, ben varsam sen yok olursun.” sözü, internette “Terzi Baba Kitapları” başlığını taşıyan bir yazıda geçiyor. “Bu yazı Genel kategorisine 16 Ağustos 2018 tarihinde Mehmet Nusret Tura Uşşaki arafından gönderildi” notundan anlaşıldığı kadarıyla Mehmet Nusret Efendi Terzi babaya yazdığı cevabi mektubunda bu söze de yer vermiş ve farazi bir misal olarak söz konusu etmiştir. Söz konusu yerdeki ifadelerden bunu anlamak mümkündür.
- Zaten büyük bir başlık da “Tasavvuf ve İslam” olduğuna göre, bu ifadenin orada yer alması, asfıya mesleğindeki ilmî ve zahirî manasından ziyade, tasavvufi ve batınî bir mana -farazi olarak- kastedilmiş olabilir.
- İslam şeriatının ölçülerine göre, böyle bir ifadenin dinde yeri yoktur. Zira “Hem biz varız hem de Allah var.” Allah’ın varlığı zatındandır, ezeli ve ebedidir, bizim varlığımız ise onun var etmesiyle ve varlığımızı devam ettirmesiyledir.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Defne yapraklarına okuyup yakmak caiz mi?
- Hallac-ı Mansur "Ene'l-Hak" demesiyle ne demek istemiş ve bunu demekle küfre mi gitmiştir? Hallac-ı Mansur'u öldüren kimseler iyi bir şey mi yapmışlardır?
- Bazı Âlimlere bu veli zâttır diye hediye verilmektedir, bu niyetle verilen hediyeler alınabilir mi?
- Zalime mal satan zalim mi olur?
- Tasavvufu reddetmek kişiyi ehlisünnet dairesinden çıkarır mı?
- Ölüm ve Ötesi
- Tasavvuf reddedilebilir mi. İslamı yaşamak için bir tarikata girmek şart mı?
- Yalanın küçüğü olur mu?
- Tarikat şeyhlerinden tevbe almak caiz mi?
- Ebu Hanife'nin zamanında tarikatlar var mıydı?