Evrim Bir Bilim mi Yoksa Bir İnanç Konusu Mudur?

Yaratılış ve evrim tartışmasında bilimin verilerinin tartışmasına geçmeden önce temel bir hususun aydınlatılması gerekir.Şayet evrim hipotezini savunanlar inandıkları bu düşünceye bir inanç konusu olarak yaklaşsalardı kimse kendilerine birşey diyemezdi.Zira inanç ve iman gibi hususlar tartışılamaz.İnanan veya iman eden kişi sebeple olursa olsun bir şeye inanmışsa insan olarak ona saygı duyulur.Allah'a ve yaratılışa inananların nasıl inanma ve iman etme hakkı varsa evrim hipotezine ve tabiat kuvvetlerinin tesadüfen varlıkları ortaya çıkardığınada bazı insanların inanma ve iman etme hakkı vardır.Bazı insanlar ateist,agnostik veya deist olabilir.Bu kendilerini ilgilendiren bir inanç mevzuudur.Ancak bu inandıklarını ''Bilim'' adı altında ve ''ispatlanmış,kesin bilgiler'',''aksi düşünülmeyecek bilimsel tespitler'' şeklinde insanlara dayatmaya ve Allah'a inananları ''gerici'' olarak yaftalamaya hakları yoktur.

Yaratılış ve evrim tartışmasında bilimin verilerinin tartışmasına geçmeden önce temel bir hususun aydınlatılması gerekir.Şayet evrim hipotezini savunanlar inandıkları bu düşünceye bir inanç konusu olarak yaklaşsalardı kimse kendilerine birşey diyemezdi.Zira inanç ve iman gibi hususlar tartışılamaz.İnanan veya iman eden kişi sebeple olursa olsun bir şeye inanmışsa insan olarak ona saygı duyulur.Allah'a ve yaratılışa inananların nasıl inanma ve iman etme hakkı varsa evrim hipotezine ve tabiat kuvvetlerinin tesadüfen varlıkları ortaya çıkardığınada bazı insanların inanma ve iman etme hakkı vardır.Bazı insanlar ateist,agnostik veya deist olabilir.Bu kendilerini ilgilendiren bir inanç mevzuudur.Ancak bu inandıklarını ''Bilim'' adı altında ve ''ispatlanmış,kesin bilgiler'',''aksi düşünülmeyecek bilimsel tespitler'' şeklinde insanlara dayatmaya ve Allah'a inananları ''gerici'' olarak yaftalamaya hakları yoktur.

Yer çekiminin varlığı,hava basıncını, metallerin genleşmesini bugun kimse tartışmıyor,birçok fiziki hadiseyi bunlarla izah ediyor,formüllerle ifade ediyor ve problemler çözüyoruz.Bilimin sahasına giren bu konuların inanmak veya inanmamakla alakası olmadığını hepimiz biliyoruz.

Meleklerin ve cinlerin varlığı ise bilimin konusu olmayıp bir inanç mevzuudur.Pozitif bilimin dar bir sahada geçerli metodlarıyla inceleme sahasına girmeyen bu gibi hususlar objektif deney ve gözlem sahasına girmesede kişinin kalb ve vicdan mekanizmalarını kullanarak kazandığı şahsi tecrübelerle inanç dünyasına dahil edilir.

Evrim anlayışı yukarıda bahsettiğimiz fizik kanunları cinsinden olmadığı gibi,insanın kalbi ve ruhi fakülteleriyle yaşarak inanabileceği bir mahiyettede değildir.Ancak tabiatta ki canlıların zenginliğinden ve canlılarda ki bazı değişmelerin yorumlanmasıyla gelinebilecek bir inanç mevzuudur.

Bu zaviyeden yaklaştığımızda ''evrim hipotezi'' tıpkı din gibi bir inanç ve hatta bazılarınca bir nevi iman mevzuudur.Nasıl ki din ,insan hayatını şekillendiren değer hükümlerin temel kaynağıdır.Allah'a inanan kişinin hayatının bütün karelerinde bu inancın görüntülerini müşahade edersiniz.''Evrim inancı''da bu düşünceye inanan müntesiplerinin bütün hayatına tesir edecektir,tıpkı bir din gibi onların hayatlarının şekillenmesinde temel bir dinamik olacaktır.Dolayısıyla evrime inananlar,tabii ki bu inançlarını yaşamakta ve tebliğ etmekte hür olmalıdırlar.Ancak kendileri gibi düşünmeyen ''semavi dinlere''inananları bilim düşmanı görerek onlara saldırmaları kabul edilemez.

(110 Soruda Evrim ve Yaratılış Tartışması - Prof.Dr.Arif SARSILMAZ)

Okunma sayısı : 59
Yorum yapmak için giriş yapın veya kayıt olun