Zuhruf 60 ve 61. ayette geçen ?Dileseydik, sizin içinizden de melekler yaratırdık? ?İsa, kıyamet vakti için bir bilgidir? ifadelerini açıklar mısınız.
Soru Detayı
Zuhruf 60 ve 61. ayette geçen ?Dileseydik, sizin içinizden de melekler yaratırdık? ?İsa, kıyamet vakti için bir bilgidir? ifadelerini açıklar mısınız.
Cevap
Değerli kardeşimiz,
Bu konu, cevap ve yorumlarıyla taşınmıştır, okumak için tıklayınız...
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
Yazar:
Sorularla İslamiyet
Kategori:
Yorum yapmak için giriş yapın
veya kayıt
olun
BENZER SORULAR
- Kaf Suresi 7. Ayetinde "yeryüzünü de uzatmışız" derken acaba dünyanın dümdüz olduğu mu ima edilmektedir?
- Neml 87. ayette geçen gökteki canlılar'dan maksat kimlerdir? 93. ayetinde, Allah'ın ayetlerinin gösterileceği ve tanınacağı ifadesiyle günümüz mü kastediliyor?
- Bakara 36 ve 38. ayetleri, Hz. Adem ile Hz. Havva?nın Cennetten çıkarıldıklarında yanlarında başka kimselerin de olduğunu mu gösterir?
- Lokman Suresi 10. Ayette geçen?Revasiye? kelimesi hangi anlama gelmektedir? Bazı tefsirlerde?dağ? bazılarında?ağır baskılar? şeklinde meal verilmesi doğru mudur?
- Bakara suresi 19. ayette geçen gökteki karanlıklar nedir, karanlıklarla ve verilen örneklere anlatılmak istenen nedir? Münafıkların, dilsiz, sağır ve kör olmaları ne demektir?
- Enam Suresi 60. Ayetinde ifade edilen, geceleyin ölmek gündüzün dirilmek ile ilgili bilgi verir misiniz? Uyanık ve uyku halindeki insan metebolizmasında farklı olan birşeyler var mı dır?
- Her haber için kararlaştırılmış bir zaman vardır. Ve yakında bileceksiniz. (Enam, 6/67) ayeti, günümüzde geldiğimiz bilgi seviyesince anladığımız ve daha ileride anlayacağımız gerçeklerin varlığına işaret ediyor olabilir mi?
- Kuran’de geçen ve mucize olduğu söylenen parmak izinin M. Öncesinden beri bilinen bir şey olduğu dolaysıyla Kuran’da böylesi bir mucizesinin bulunmadığı iddiasına ne dersiniz?
- Nur 44. Ayette geçen "Allah, geceyi ve gündüzü (birbirine) çevirir" ifadesinin Dünyanın dönüşüne işaret ettiğini söyleyebilir miyiz?
- Zuhruf suresi, 61. ayette geçen "O" zamiri hakkındaki açıklamalar ihtilaflı mıdır? Buradaki zamir kime işaret etmektedir?