"Onu değersiz bir pahaya, sayılı birkaç dirheme sattılar." (Yusuf, 20) ayetinde dirhemden bahsedilir. İlk para M.Ö. 650 civarında basıldığına ve Yusuf (as) daha önce yaşadığına göre bu bir hata değil midir?
Değerli kardeşimiz,
Kur’ân’da verilen bilgiler ile insanların ulaştıkları birtakım varsayımlar arasında çelişki var şeklinde bu soru vesilesiyle şunu hatırlatmakta fayda var:
Kur’ân’ın bilgileri mutlak ilim sahibinin kelamı olduğu için hakkında şüphe edilemeyecek kesinlik arz eder. İnsanoğlunun elde ettiği veriler ise her zaman subjektif olma özelliği taşır. Tarihe dair bilgilerde de bu geçerlidir.
Sorunuzda paranın ilk defa M.Ö. 650 yılında kullanıldığını belirterek Yusuf Suresindeki ifade ile çeliştiğini belirtiyorsunuz. Halbuki para hakkında sizin verdiğiniz bilgi kesin ve herkes tarafından kabul edilmiş bir bilgi değildir. Meselâ, İslam tarihçilerinden Makrizi, bir para birimi olan dirhemin, Fâliğ b. Âmir Salih Erfehşâd b. Sam b. Nuh tarafından kullanıldığını belirtmektedir.
Şunu da vurgulmak gerekir ki; Kur’ân’ın bilgileri tarihe de ışık tutacak kesin bilgiler olup, kazılarla veya değişik yollarla elde edilen ve her geçen gün değişebilir olan bilgilerle mukayese edilemez.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Kur’an ayetleri arasında neden konu bütünlüğü hiç yok?..
- Bazı ayetlerde bir cennet var derken, bazılarında birden fazla cennetlerden bahsedilmesi nasıl açıklanabilir?
- İsra Suresi 74- 75 ve 93. ayetlerde çelişkiler mi vardır? Peygamberimiz vazifesinden taviz mi vermiştir ve mucize gösterememiş midir?
- ?Muhammed hiçbirinizin babası değildir.? (Ahzab-40)?Peygamberin eşleri müminlerin anneleridir? (Ahzab-6) ayetleri arasında uyuşmazlığa ne dersiniz? Bunları bahane ederek Kur?an?a şüphe verenlere nasıl cevap vermek gerekir?
- Tevrat'ta Hz. Nuh'un hayatı bütünlük içinde ayrıntısına kadar anlatılırken, Kur'an'da kısaca ve bölük pörçük anlatılması nasıl izah edilir?
- Bakara 2/191 Tevbe 9/29 ayetlerinde olduğu gibi, Kur’an’da geçen şiddet ayetleri nasıl evrensel olur, gayri Müslimlerin yanında nasıl okuruz?
- Bir tecavüzcü, bir insana tecavüz etmeyi dilemişse,?Allah?ın dilemesi olmadıkça siz dileyemezsiniz.? (İnsan 30) ayetine göre, 'bu kızı Allah korumadığına göre vardır bir pisliği' demek lazım öyle mi?
- Yunus 99. ayette?Allah dilerse bütün insanların iman edeceğinin? bildirilmesi ile Tevbe 29. ayette?hak dinini din olarak benimsemeyen kimselerle savaş yapılmasının? istenmesi çelişki değil midir? Allah, hak dini kabul ettirmek için baskı uygular mi?
- Evrensel bir haram aylar olayı dünyada yoktur. Ama Araplarda vardır. Kuranı Kerim evrenselse neden haram ayları (Tevbe 9/36) Arap örfündeki gibi anlatıyor?
- Küfre saplananlara gelince, onları uyarsan da uyarmasan da onlar için birdir, inanmazlar. (Bakara, 2/6) ayetine göre, peygamberin vazifesi doğal olarak gereksiz olmuyor mu?