Peygamberimiz, altın yüzük takan birisine hiçbir şey demediği halde, haram olduğunu söylemek nasıl açıklanabilir?
Değerli kardeşimiz,
- Said b. Müseyyeb'den aktarıldığına göre, Hz. Ömer Suhayb'in elinde altın yüzük görünce ona "Bu da ne? Elinde altın yüzük görüyorum."diyerek çıkıştı. Suhayb ise "Onu senden daha hayırlı olan kimse gördü ve ayıplamadı.” diye cevap verdi. “Onun kim olduğu” sorusuna da "Onun Hz. Peygamber olduğunu' söyledi" (Nesaî, Zinet, 42). Hadis otoriteleri bu hadisin münker/çok zayıf olduğunu söylemişlerdir.(bk. Suyutî, ilgili hadisin şerhi).
• Bu hadisin hemen ardından gelen hadiste altın yüzük takmanın yasaklandığını görmekteyiz.(bk. Nesaî, Zinet, 43). Bu hadiste, altın yüzüğün önce caiz olduğu, daha sonra neshedildiği açıkça ifade edilmiştir. (bk. Suyutî a.g.y)
• Altın yüzük kullanmanın erkekler için haram olduğunu gösteren bir çok sahih hadis vardır. (bk. Nasbu'r-raye, 4/222-225, 235)
• İslam alimlerinin cumhuru bu gibi sahih hadislere dayanarak, altın yüzük kullanmanın erkekler için haram olduğuna karar vermişlerdir. (krş. V. Zuhaylî, el-Fıkhu'l-İslamî, 3/547)
İlave bilgi için tıklayınız:
- Altın takı kullanma ve ipek elbise giyme hakkında.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Beyaz altın yüzüğümü, rodyum adı verilen alaşımla kaplatmamın bir sakıncası olur mu?
- Nişan ya da düğün sebebi ile erkeğin takacağı gümüş alyansın üzerinde şerit altın olsa bu caiz olur mu?
- Erkeklerin taktıkları yüzük kaç gram olabilir?
- Gümüş ve Altın Kaplardan Yemek Yenip Su İçilir mi? Abdest Alınır mı?
- On dört ayar altın yüzük ve pırlanta takmak, altın kaplama saat kullanmak erkeğe haram mıdır?
- Demir, bakır, gümüş, tunç takıları takmakla ilgili hükümler nelerdir?
- Kâfire, kadınlara mahsus bir kokuyu sürünen erkeğe ve yemek veya uyumak istediğinde abdest almayan cünüp kimseye rahmet melekleri yaklaşmaz, anlamına gelen bir hadis var mıdır?
- Erkeklerin kullanmaları için altın bilezik ve yüzük yapmak caiz mi?
- Küçük erkek çocuğuna veya erkek bebeklere altın takmak caiz midir?
- Gümüş yüzüğün bir miskalden fazla olmasının haram veya mekruh olarak değerlendirilmesi neye göredir?