Minel cinneti vennâs, yerine minel cenneti vennâs okumak namazı bozar mı?
- Namazda Nas Suresi okurken minel cinneti vennas yerine minel cenneti vennas okumak namazı bozar mı?
- Bozmazsa bile sehiv secdesi gerekir mi?
Değerli kardeşimiz,
Kıraatte bulunan kişinin, bazen kelimeyi oluşturan harflerden birinin yerine başka bir harf koyarak okuması durumunda, harf yanlışlığı yapılan okuma Kur’an lafzı olmaktan çıkmaz ve anlam da değişmezse, namazın bozulmayacağında görüş birliği vardır; mesela “inne’z-zalimine” yerine “inne’z-zalimune” okunsa namaz bozulmaz.
Fakat “kavvamine bi’l-kıst” yerine (Nisa 4/135) “kayyamine bi’l-kıst” şeklinde okunsa anlam değişmediği için Ebu Hanife ve İmam Muhammed’e göre namaz bozulmazken, hatalı okunan kelime Kur’an’da bulunmadığından Ebu Yusuf’a göre namaz bozulur.
"mine'l-cinneti" , "cinlerin şerrinden" anlamınına gelir. "mine'l-cenneti" ise "cennetin şerrinden" anlamına gelmektedir.
Buna göre; harf değişimiyle -değişen kelime Kur'an'da yer almakla birlikte, anlam bozulduğu için- namaz bozulur ve namazın yeniden kılınması gerekir.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Şafii mezhebine göre Veccehtü duası yerine Subhaneke duası okunabilir mi?
- Şafii mezhebinde Kunut bilmeyenin okuyacağı dualar ve Veccehtü duası nasıldır, yazar mısınız?
- Tekbir ile kıraat arasında okunan dua nedir?
- Yanlış kıraat ve namazların iadesi: Geçmişte yanlış okuyarak kıldığımız namazlar için bir sorumluluğumuz var mıdır; kaza etmemiz gerekir mi?
- Namazın kıraatinde yapılan hatalar (zelletü'l-kâri) hakkında detaylı bilgi verir misiniz?
- Kur'an okurken "dat" harfini tam çıkaramamak günah mıdır?
- Namazın kıraatında yapılan hatalar hakkında detaylı bilgi verir misiniz?
- Bazı kimseler Fatiha suresinin 5. ve 6. ayetlerini "ihdinessıratalmüstakim sıratallezine" şeklinde okuyorlar. Bunun "ihdinessiratalmüstakim siratallezine" şeklinde okunması gerekmez mi?
- Şafii Mezhebi'ne göre, namaza başlarken ilk okunan dua hangisidir?
- Kıraatte yapılan hatalar namazı bozar mı ve geçmiş namazların kazasını kılmak gerekir mi?