AYAKKABI İLE NAMAZ KILMAK CAİZ MİDİR?

 

Ayakkabı temiz olursa onunla namaz kılmak caizdir. Ve bilfiil bugün Türkiye'nin her tarafında cenaze namazı ayakkabıyla kılınıyor. Çünkü cenaze namazıyla diğer namazlar arasında fark yoktur. Ebû Mesleme şöyle diyor: Enes bin Malik'e (ra). Peygamber (asm) ayakkabıyla namaz kılar mıydı? diye sordum. Enes: "Evet" dedi. (Buhari, Salât, 24; Tirmizi, Salât, 181)

Ancak ayakkabı temiz olmazsa; ne vakit namazı, ne de cenaze namazı onunla kılınmaz.

Bütün namazlarda olduğu gibi cenaze namazında da namaza engel olan pisliklerin giderilmesi (necasetten taharet) şarttır. Buna göre, cenaze namazı kılacak kimsenin ayakkabılarında namaza engel bir pislik yoksa, namazını ayakkabıları ile kılmasında dinen bir sakınca bulunmamaktadır. 
 
Nitekim Rasûlüllah (asm), ayakkabıları ile cenaze namazına durmuş, Cebrail’in ayakkabılarına pislik bulaşmış olduğunu haber vermesi üzerine onları çıkarmıştır (Ebû Dâvud, Salât, 91)
 
Altı necis olan ayakkabıyla veya necis yere basarak, cenaze namazı kılınamaz, bu ayakkabıyı çıkarıp, temiz olan üst tarafına basarak kılınmalıdır. Bu durumda ayakkabının altının necis olması, namazın sıhhatine zarar vermez. Çünkü temiz olan üst yüzüne basarak namaz kılınmış olur.
 
Ayakkabıda necaset olduğu açıkça görülmüyorsa veya kesin olarak bilinmiyorsa, ayakkabıyı çıkarmak gerekmez.
 
Buna göre, cenaze namazı kılacak kimsenin ayakkabılarında namaza engel bir pislik yoksa, namazını ayakkabıları ile kılmasında dinen bir sakınca bulunmamaktadır. Ancak ayyakabı temiz bile olsa, bununla cami ve mescit gibi ibadethanelere girmek uygun değildir.
Bu içeriği faydalı buldunuz mu?
Kategori:
Okunma sayısı : 50.000+

Yorumlar

mervec525

Ayakkabının temiz olmamasından kastınız nedir dışarda giyilen bir ayakkabı zaten kirlidir ama cenaze namazı kabul olur demişsiniz biraz daha açar mısınız?

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editör

Ayakkabıda bulunan toz, toprak, çamur necis değildir. Bu sebeple ayakkabıda başka bir necaset yoksa çamurlu da olsa ayakkabı temiz kabul edilir.

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
ibn Dam Dam_hsp...

cevabınız tam değil, ben hanefi mezhebine göre hükmü ne, sünnet mi, mübah mı onu soruyorum..bir başka siztede sünnet diye hüküm verilmiş...ben bu siteden başka hiç bir siteye itimat etmiyorum, o yezden sitem ediyorum...(yorumumu silin) fakat cevap verin lütfen...ben Türkiyeli değilim ve Türkiyede de yaşamıyorum...bulunduğum toplumda bazıları açıktan (bilmeyerek) din aleyhine ve hizmet düsturları zıddına hükümler veriyorlar...onlara sorularlaislamiyet ve sorularlarisale sitelerinden cevap veriyorum...Allah aşkına cevaplayın...

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
ibn Dam Dam_hsp...

Fıkıh açısından hükmü ne, sünnet mi, mübah mı? Bu konuda başka hadisler de var..biraz daha açar mısınız?

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Editör

Ayakkabı temiz olmak şartıyla mübahtır.

Yorum yapmak için Giriş Yapın ya da Üye olun.
Yorum yapmak için giriş yapın veya kayıt olun