Mesela bir insan ölüyor uykusunda diyelim. Şu sebeple öldü deniyor. Allah sebepler mi iş görüyor, sebepsiz iş görmez mi? Allah sebepleri biz anlayalım diye mi yaratıyor. Sebeple iş görmesinden anlamamız gereken şey sebeplerin kendi başına bağımsız iş gördüğü müdür yoksa sebeplerin aslında kendi başına tesirsiz olduğu mudur?
Hastalıklar olmasaydı belki daha iyi bir kul olurdum. Eğer Allah beni hastalıklarla imtihan etmeseydi belki daha iyi bir insan, daha iyi bir kul olurdum. Bu mümkün müydü?