Sevgi sözü olarak Kâbem demek doğru mudur?
Gittiğim bir ülkede insanların annesine benim kabem kayınvalidesine kayın kabem dediklerini duydum bu caiz midir? şirk ya da saygısızlık sayılır mı?
Değerli kardeşimiz,
Maksat, anayı, kaynanayı gerçek manada Kabe yapmak olmadığı için şirk olmaz, ama saygısızlık olur.
Kâbe, İslam’da çok özel ve kutsal bir semboldür. Bu kelimeyi anneye, kayınvalideye veya başka bir insana mecaz da olsa kullanmak, saygı sınırını zorlar ve edebe uygun görülmez.
Kâbe, ibadetin yöneldiği tek merkezdir. Bu nedenle bir insana “kâbem” demek, farkında olmadan yanlış çağrışım oluşturabilir, dini sembolleri sıradanlaştırır.
Bunun yerine, “Canım annem”, “Baş tacım”, “En kıymetlim”, “Cennetim annem” gibi ifadeler tercih edilmelidir.
Özetle:
Bir insana “Kâbem” demek niyet ibadet olmadığı için şirk olmaz; ancak dini bir değeri insana benzetmekten dolayı uygun ve doğru bir ifade değildir, saygısızlık olur.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Hristiyan Ebrehe, Allah'a şirk koşan ve puta tapanlara neden yenilmiştir?
- Neden Kabe değil de Mescid-i Haram tarafı denilmiş?
- KÂBE
- Neden Kâbe kutsal?
- Hacerülesved hakkında bilgi verir misiniz?
- Korona virüsten çok endişe ediyorum, ne yapmalıyım?
- Kutsal var mı?
- Kabenin içinde şu anda ne var?
- Hz. Peygamber'in medfun olduğu yerin Kâbe, arş ve semavattan üstün kabul edilmesini açıklar mısınız?
- BEYTÜ' L-HARAM