Şura suresi 21. ayet, laiklik isteyenlere mi işaret ediyor?

Tarih: 03.05.2020 - 04:59 | Güncelleme:

Soru Detayı

1) Eskiden tapılan putları müzede sergilemekte sakınca var mıdır? Mesela Afrodit heykeli, tanrıça Kibele heykeli veya eski Arap putperestlerin putlarını tarihi eser diye sergilemekte sakınca var mıdır?
2) Ülke liderlerinin heykellerini meydanlara resimlerini okul sınıflarına Allah'la aramıza koymasak da asmak putlaştırma mıdır?
3) Hanif dini o dönemde Arabistan’da hak dindi. Sonradan hak din İslam oldu. Bu durum Hanif dinin putperestlerinki gibi olmasa da tahrife uğradığını mı gösterir?
4) Bazıları Şura 21. ayettin laiklik isteyenleri işaret ettiğini söylüyor, doğru mu?
5) Şu anda halife olsaydı aynı Hristiyanların papası gibi kötü emelli kişilerin eline geçerdi, bu durumda olmaması daha iyi demenin dinen sakıncası var mı?

Cevap

Değerli kardeşimiz,

Soru 1:
Eskiden tapılan putları müzede sergilemekte sakınca var mıdır? Mesela Afrodit heykeli, tanrıça Kibele heykeli veya eski Arap putperestlerin putlarını tarihi eser diye sergilemekte sakınca var mıdır?

Cevap 1:

Bu niyete bağlıdır; ibret almak, bilgi sahibi olmak gibi meşru sebeplerle sergileme olabilir.

Soru 2:
Ülke liderlerinin heykellerini meydanlara, resimlerini okul sınıflarına Allah'la aramıza koymasak da asmak putlaştırma mıdır?

Cevap 2:

Putlaştırmak değildir.

Soru 3:
Hanif dini o dönemde Arabistan’da hak dindi. Sonradan hak din İslam oldu. Bu durum Hanif dinin putperestlerinki gibi olmasa da tahrife uğradığını mı gösterir?

Cevap 3:

Hanif dini ki, tevhîd ilkesine dayanır, o zaman Arabistan’da hakim değildi, putperestlik hakim din idi. Çok az sayıda Hanifler vardı, onlar da topluma hakim değillerdi.

Soru 4:
Bazıları Şura suresi 21. ayetin laiklik isteyenleri işaret ettiğini söylüyor, doğru mu?

Cevap 4:

“Yoksa onların ortak koştukları tanrıları var da Allah’ın izin vermediği kuralları bunlar için din mi yapıyorlar? Nihaî hükümle ilgili söz (hesabın ahirete bırakılması) olmasaydı, aralarında hemen hüküm verilir, iş bitirilirdi. Ama o zalimler için can yakıcı bir azap var!”

Ayetin meali yukarıdadır. Bunun laiklikle alakası yok. Laikliği dinleştirmek isteyenlerle alakası olabilir.

Soru 5:
Şu anda halife olsaydı aynı Hristiyanların papası gibi kötü emelli kişilerin eline geçerdi bu durumda olmaması daha iyi demenin dinen sakıncası var mı?

Cevap 5:

Halife de seçici kurulun seçimi ile halife olur ve layık kılan niteliklerini kaybettiği zaman aynı kurul tarafından görevden alınır. Kötü emelli kişilerin eline geçme yolu kapalıdır. Toplumun ahlakı bozulursa, demokrasilerde de yönetim kötü emelli insanların ellerine geçebilir.

Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet

Bu içeriği faydalı buldunuz mu?
Yazar:
Sorularla İslamiyet
Kategori:
Okunma sayısı : 1.000+
Yorum yapmak için giriş yapın veya kayıt olun