Kendime ait olan, resmiyette ise abimin üzerine olan evi, katılım bankasından kredi çekerek almam caiz olur mu?
Soru Detayı
- Kredi oranları yüksekken, gerçekte kendime aldığım evi resmiyette abimin üzerine yaptırmıştım.
- Şimdi kredi oranları düştü. Gerçekte kendime ait olan resmiyette ise abimin üzerine olan evi, katılım bankasından kredi kullanmak suretiyle abimden satın alarak resmiyette kendi üzerime geçirsem, bu sanal bir alışveriş mi olur?
- Böyle bir alış-veriş caiz midir?
Cevap
Değerli kardeşimiz,
Bu ev zaten size ait; bunu ağabeyinden gerçek manada satın alman mümkün ve sahih değil.
Bu evi tapudan kendi üzerine geçirmen gerekir, bu sebeple fiktif / itibari (gerçek olmayan, kurgusal) bir alım-satım yaparak sıcak para elde etmek caiz olmaz.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
Yazar:
Sorularla İslamiyet
Kategori:
Yorum yapmak için giriş yapın
veya kayıt
olun
BENZER SORULAR
- Hz. Meryem'in “Keşke bu iş başıma gelmeden öleydim, adı sanı unutulup gitmiş biri olaydım.” (Meryem, 19/23) demesi, kaderi tenkit değil midir?
- “Şüphesiz ben ve peygamberlerim galip geleceğiz.” (Mücadele, 58/21) ayetine göre, Hz. Zekeriya Peygamberin şehit edilmesi nasıl açıklanabilir?
- Allah?ın kanununda asla bir değişiklik bulamazsın (Fetih 23) ayetini açıklar mısınız?
- Allah'tan hakkı ile ancak alim kimselerin korktuğu ayetini nasıl anlamalıyız?
- İsra Suresi, 70. ayetindeki;- İnsanı yarattığımız varlıkların çoğuna üstün kıldık- ayetini nasıl anlamamız gerekir?
- Peygamber Efendimiz (sav): "Kur?an ilim ile fayda verir. Manası anlaşılmadan bir fayda sağlamaz" buyurmuşlar. Bu durumda Kur?an meali okumak, Kur?an'ı orijinalinden okumaktan daha mı evla oluyor?
- Kütübü Sitte geçen, ikindi ve sabah namazından sonra nafile namaz kılınıp kılınmayacağına dair hadisler çelişkili gibi görünüyor. Bu konuda bir açıklama yapar mısınız?
- Hz. Ebu Bekir?in?Kur'an bize yeter? dediği söyleniyor. Buna göre Hadislere gerek yok mudur?
- Hadiste Allah'ın kulunun zannı üzere olduğu belirtilirken, Necm suresi 28. ayette, zannın hakikat namına hiç bir şey ifade etmediği belirtiliyor. Buna göre:-Allah, kulunun zannı üzerinedir- hadisini nasıl anlamalıyız?
- Bazı sahabilerin cennetle müjdelenmeleri,?Hiç kimse Allah'ın azabından emin olamaz!? ayetine aykırı olmaz mı?