Hadiste Allah'ın kulunun zannı üzere olduğu belirtilirken, Necm suresi 28. ayette, zannın hakikat namına hiç bir şey ifade etmediği belirtiliyor. Buna göre: -Allah, kulunun zannı üzerinedir- hadisini nasıl anlamalıyız?
Soru Detayı
Hadiste ?Allah, kulunun zannı üzerinedir? buyruluyor. Ancak şu ayette "...yaptıklarınızın çoğunu Allah?ın bilmediğini zannediyordunuz. ?İşte bu sizin, Rabbiniz hakkında beslediğiniz zannınızdır. O sizi mahvetti de ziyâna uğrayanlardan oldunuz.? (Fussilet 22-23). Yine başka bir ayette: ??Şüphesiz zan, hakikat namına hiçbir şey ifade etmez.? (Necm-28) Allah?ın rahmetinin benim tüm günahlarımdan daha çok olduğunu sanıyorum gibi bir ifade Kuran?a göre boş mu? Öyleyse bu hadisi nasıl anlamalıyız?
Cevap
Değerli kardeşimiz,
Bu konu, cevap ve yorumlarıyla taşınmıştır, okumak için tıklayınız...
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
Yazar:
Sorularla İslamiyet
Kategori:
Yorum yapmak için giriş yapın
veya kayıt
olun
BENZER SORULAR
- “Şüphesiz ben ve peygamberlerim galip geleceğiz.” (Mücadele, 58/21) ayetine göre, Hz. Zekeriya Peygamberin şehit edilmesi nasıl açıklanabilir?
- "Allah nimetini kulunun üzerinde görmek istiyor." hadisi, lüks bir hayatıı teşvik etmiyor mu?
- "İmamlar Kureyş'tendir." sözü bir hadis midir? Hadis ise bunu nasıl anlamalıyız?
- Allah'tan hakkı ile ancak alim kimselerin korktuğu ayetini nasıl anlamalıyız?
- İsra Suresi, 70. ayetindeki;- İnsanı yarattığımız varlıkların çoğuna üstün kıldık- ayetini nasıl anlamamız gerekir?
- Bir hadisde "Allah ademoğluna zinadan nasibini yazmıştır.? denilmektedir. Bu nasip rızık gibi bir şey midir? Ayrıca gözlerin, ellerin, dillerin ve ayakların zinası ne demektir?
- "Peygamberler ümitsizliğe düşüp" (Yusuf, 110) ayetinde geçen "ümitsizliğe düşmek? ile?sapıklardan başka kim ümit keser?? (Hicr, 56) ayetinde geçen?ümit kesmek? farklı şeyler midir?
- Bazı sahabilerin cennetle müjdelenmeleri,?Hiç kimse Allah'ın azabından emin olamaz!? ayetine aykırı olmaz mı?
- Müslüman bir ülke, kendini korumak için nükleer, kimyasal ve biyolojik silah kullanabilir mi?
- "50.000 yıllık hesap günü bekleyişi" ile "Allah hesabı çabuk görendir" ayetindeki çelişkiyi nasıl anlamalıyız?