ÜCRET MUKABLINDE HALKIN HIZMETINDE BULUNAN BIR MEMUR, HASTA OLMADIĞI HALDE KENDI KENDINI HASTA OLARAK GÖSTERIP RAPOR ALAN KİMSENIN DINEN MESULIYETI VAR MIDIR?
Hasta olmayan, ücret mukabılinde halkın hizmetinde bulunan bir memur, hasta olmadığı halde kendini hasta gösterip rapor alırsa, üç yönden büyük bir vebalın altına girmiş olur.
1- Kendini hasta olarak göstermekle yalan söylemek,
2- Amme hizmetini bırakıp onların işlerini aksatmak,
3- Hizmet vermeden haram bir ücret almaktır.
Mesela bir sağlık ocağında görev yapan bir doktor veya sağlık memuru hasta olmadığı halde sırf keyfi olarak rapor alıp vazifesini bırakırsa müslüman halka ne kadar zarar verdiği malumdur. Yine irşad vazifesinde görevli bir din adamı haksız yre rapor alıp kutsal vazifesini terk ederse ne büyük bir hiyanet işlediği herkesin malumudur (Rüdud `ala Ebatıl).
Kategori:
Okunma sayısı : 1.000+
Yorum yapmak için giriş yapın veya kayıt
olun
BENZER SORULAR
- ÜCRET MUKABLINDE HALKIN HIZMETINDE BULUNAN BIR MEMUR, HASTA OLMADIĞI HALDE KENDI KENDINI HASTA OLARAK GÖSTERIP RAPOR ALAN KİMSENIN DINEN MESULIYETI VAR MIDIR?
- Devlet memurunun mazeretsiz rapor alması caiz midir?
- Hasta olmayan memurun, çalışanın rapor alması caiz mi?
- Bazı memur ve işçiler sıhhatli günlerinde bile hasta raporu alıp şahsî işleriyle meşgul oluyorlar. Bunların çalışmadıkları günün ücretini hak ettiklerini söylemek mümkün müdür?
- Hasta olmayana rapor vermek günah mı?
- Çalışılmayan döneme ait maaşları almak caiz mi?
- EMEKLİ, EMEKLİLİK
- Sigortasız işçi çalıştırmak, işçinin sigortasını yaptırmamak; emekli sandığı, ssk ve bağ-kurun hükmü nedir?
- ALIŞVERİŞTE VADE FARKINI EKLEMEK CAİZ MİDİR?
- ECR-İ MÜSEMMA