Kağıtta yazılı duayı suya ıslayıp içmek doğru mudur? Bu anlama gelecek bir uygulama rivayet edilmiş midir?
Değerli kardeşimiz,
Hastalık, korku ve nazar gibi şeylerden korunmak için dua etmek ve âyet ile hadis gibi şeyleri yazıp taşımak dinen caizdir.
Abdullah bin Ömer Peygamberden (sav) şöyle rivayet etmiştir:
"Sizden biriniz uykuda korkarsa şöyle desin: 'Allah'ın gazab ve azabından ve kullarının şerrinden, şeytanların vesvesesinden ve yanıma gelmelerinden eksikliği olmayan Allah'ın sözlerine sığınırım.' O zaman, hiçbir şey ona zarar vermez."
Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen çocukları için yazıp onların boynuna asardı. (Tirmizi, Daavat, 94)
Sabit İbnu Kays İbni Şemmâs radıyallahu anh anlatıyor:
"Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, ben hasta iken yanıma gelip şu duayı okudu:
"Ey insanların Rabbi! Sabit İbni Kays İbni Şemmas'tan acıyı kaldır."
Sonra (Medine'nin) Buthan (nam vadi)den toprak alarak bir kadehe koydu, üzerine su döküp nefes etti, sonra (su ile karışan bu toprağı) üstüme serpti." (Ebu Davud, Tıbb 18, (3885).
Burada Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın farklı bir rukye tarzına şahid olmaktayız. Bazı rivayetlerde (bk. Müslim, Selam 58-62; Ebu Dâvud, Tıbb 18; Tirmizî, Tıbb 15), ziyaretine geldiği hastalara sadece şifa duasında bulunduğunu gösterirken, bu rivayette Buthân vadisi'nden toprak getirerek, üzerine su döküp bunun üzerine üfürüp (nefes edip) sonra da, su ile karıştırılıp nefeslenmiş olan bu toprağı hastanın üzerine serptiğini görmekteyiz. Hadis Şârihleri, Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın, büyük ihtimalle suyu önce ağzına aldığını, tükrüğü ile karıştırdıktan sonra toprağa püskürttüğünü belirtirler. Mâmafih, suyu ağzına almaksızın toprağa dökmüş, bu su toprak karışımını, Sâbit'in üzerine serpmiş olabileceğine de bir ihtimal olarak yer verirler. Her hâlukârda en son safhada su ile karışmış olan toprağı Sâbit İbnu Kays'ın üzerine serpmiştir. (bk. İbrahim Sanan, Kütüb-i Sitte Tercüme ve Şerhi, 11/338, H. no. 4028)
Buna göre, şifa bulmak niyeti ile âyet ve hadislerden yazılmış muskaları okuyup taşımak caizdir. Âyet ve hadisleri bir kabın içinde ıslatıp bu suyu içmenin, bu suyla ağrıyan yeri yıkamanın veya bu su ile yakanmanın caiz olduğunu söyleyen âlimler vardır. (Feteva-i Hindiyye, Akçağ Yayınları, XII/124)
Ancak, bunları istismar edip sanat haline getirmek ve saf kadınlarla teşriki mesai edip onlarla haşr ve neşir olmak kesinlikle haramdır. (bk. Halil Günenç, Günümüz Meselelerine Fetvalar, II/258)
İlave bilgi için tıklayınız:
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
BENZER SORULAR
- Kur'an-ı Kerim de büyü ile ilgili ayetler hangi Surelerde yer almaktadır?
- Muska ve büyü hakkında bilgi verir misiniz?
- İnsan kendine büyü yapabilir mi, yapmak günah mı? Başkasına zarar vermeden iyilik için büyü yapılır mı?
- Bazı yörelerde hamile bayanlara Kur'an-ı Kerim açtırılıp muska yazılıyor, bu doğru mu?
- Yeni doğan çocuklara muska yazmak caiz mi? Yeni doğan küçük çocukların ağlamaması için muska yazıp suyun içine bırakarak suyunu içirmek doğru mu?..
- Fal bakmak ve baktırmak hakkında örnek hadis bildirir misiniz?
- Sevdiğim kişi ile aramı düzeltmek için büyü yapmam caiz mi?
- Hz. Peygambere büyü yapılmış mıdır, yapıldıysa nasıl olmuştur?
- Nazar / göz değmesi gerçek midir ve büyüyle ilgisi var mıdır?
- Muskanın İslam'daki yeri nedir?